kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش:

آلمان هنوز تحت اشغال آمریکاست

رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش می‌گوید دسترسی کامل نهادهای اطلاعاتی آمریکا به آلمان نشان می‌دهد که آلمان هنوز هم در اشغال آمریکا قرار دارد.



به گزارش تسنیم «گرت پولی»، رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی تصریح کرد که آلمان هنوز یک کشور اشغال شده است و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متحد غربی هنوز در خاک این کشور به صورت آزادانه فعالیت می‌کنند.
پولی در ادامه افزود: «آلمان، سیاستمداران آلمانی و اقتصاد آلمان از اهداف اولیه سرویس‌های جاسوسی آمریکا بوده‌اند. مقام‌های آلمانی به صورت فنی قادر به حفاظت از دولت، کسب و کار و جامعه خود از جاسوسی‌های آمریکا نیستند.»رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش این را هم گفت که آژانس امنیت ملی آمریکا و سرویس جاسوسی انگلیس نخستین نهادهای اطلاعاتی هستند که در خاک آلمان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
افشای اسناد ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسی‌های واشنگتن و سایر متحدانش در سال ۲۰۱۳ میلادی، شوک عجیبی را به کشورهای متحد آمریکا به خصوص آلمان وارد کرد. این اسناد نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از بسیاری از شهروندان آلمانی حتی شخص آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی می‌کرده است. پس از افشای جاسوسی‌های آمریکا، مرکل  در موضعی منفعلانه سعی کرد تا توافقنامه‌ای را با آمریکا با هدف عدم جاسوسی دو کشور متحد از یکدیگر به امضا برساند اما ابعاد این رسوایی اطلاعاتی به قدری وسیع است که برخی از آن به عنوان پایان عمر سیاسی مرکل یاد می‌کنند.