kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱

هلاکت 40 سرکرده تکفیری در عملیات دقیق جنگنده‌های سوری‌

نیروی هوایی ارتش سوریه طی یک عملیات بسیار موفقیت‌آمیز در حومه ادلب، مرکز تجمع سرکردگان تکفیری‌ها را هدف قرار داد که طی آن دست‌کم 40 سرکرده تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش فارس، منابع سوری اعلام کردند، روز جمعه نیروی هوایی ارتش سوریه در حومه ادلب محل تجمع سرکردگان تروریست‌ها را هدف قرار دادند که طی آن بیش از 40 سرکرده و فرمانده میدانی گروه‌های مسلح به هلاکت رسیدند.
به گفته منابع آگاه میدانی این عملیات موفق نیروی هوایی ارتش سوریه مدیون رصد و پیگیری‌های دقیق یکی از یگان‌های امنیتی ارتش سوریه است که موفق شد، اطلاعات دقیق و موثقی از نشست سرکردگان گروه‌های مسلح تروریستی منطقه از جمله گروه‌های مسلح تشکیل دهنده ائتلاف موسوم به «جیش الفتح» به دست آورد و آنها را در اختیار یگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش سوریه قرار دهد.
این منابع تأکید کردند: «در این عملیات چندین سرکرده گروه تروریستی تشکیل دهنده جیش‌الفتح از جمله «ابو احمد درویش» و همچنین 14 فرمانده میدانی این گروه‌ها که بسیاری از آنها دارای تابعیت‌های خارجی بودند، کشته شدند.»
به گفته این منابع این نشست بسیار مهم بوده و تصمیماتی که قرار بود، در آن گرفته شود، تصمیمات مهمی تلقی می‌شد.
اثرات نشست کمپ‌دیوید
شبکه خبری المیادین در گزارشی اعلام کرد، گسترش جنایات و اقدامات تجاوزکارانه جبهه‌ تروریستی النصره در سوریه حاصل نتایج نشست اخیر مقامات آمریکایی و عربی در کمپ‌دیوید است.
به گزارش تسنیم، در گزارش شبکه المیادین آمده است: «جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه به یک بازیگر اصلی در نقشه نظامی سوریه تبدیل شده است و علت به دست آوردن این نقش، حمایتی است که کشورهای غربی، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از این گروه تروریستی به عمل می‌آورند.» المیادین افزود: «ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در کنار اردن، در ظاهر جبهه النصره را گروه تروریستی می‌خوانند و در خفا و به صورت پنهانی این گروه تروریستی افراطی را که جنایات متعدد در سوریه مرتکب شده از جمله بریدن سر (40 نفر) از ساکنان ادلب و جنایات متعدد دیگر در استان‌های دیگر سوریه مورد حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده‌اند.
شبکه المیادین تأکید کرد که نقش آمریکا در زمینه اقدامات جبهه تروریستی النصره نقش محوری است و توسعه‌طلبی، جنایات و اقدامات تروریستی این جبهه نتیجه دیدار اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با سران و مقامات بلندپایه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (به استثنای عمان) در نشست کمپ‌دیوید است.
المیادین خاطرنشان کرد، ناظران و آگاهان سیاسی معتقدند اندیشه القاعده که بر سرکرده جبهه النصره حاکم است همچون بمب ساعتی است که هیچ کس از انفجار آن در امان نخواهد بود و تبعات خطرناک حمایت آمریکا و رژیم‌های مرتجع عرب از جبهه تروریستی النصره قطعاً دامان خود آنها را هم خواهد گرفت.
روزنامه آلمانی «یونگه‌ولت» نیز نوشت، قطر و عربستان دست در دست تکفیری‌ها علیه سوریه جریان‌سازی می‌کنند. وزارت خارجه سوریه اما با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت تأکید کرد، جنایت وحشتناکی که گروه‌های تروریستی علیه اهالی روستای «لوزه» در حومه ادلب مرتکب شدند نقض آشکار و مستمر قطعنامه‌های سازمان ملل محسوب می‌شود.
در این نامه‌ها آمده است: «بدون تداوم حمایت عربستان، قطر، اردن، رژیم صهیونیستی و ترکیه از گروه‌های تروریستی جنایت‌های تروریستی اتفاق نمی‌افتاد.»
این درحالی است که دو راننده کامیون در ترکیه به انتقال تروریست‌های داعش به سوریه زیرنظر سازمان اطلاعات ترکیه اعتراف کردند.