kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
امام‌جمعه قم:

مسئولان اهل عبور از خط قرمزهای نظام نیستند

امام‌جمعه قم با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای و توصیه به رعایت خطوط قرمز نظام گفت: همه به خوبی می‌دانند که هرکس بخواهد از خطوط قرمز نظام عبور کند خائن و وطن‌فروش است.
قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: ما به عنوان ملت حامی مذاکره‌کنندگان هستیم و البته هرکسی که نقدی دارد باید محترمانه آن را بیان کند.
وی اظهار داشت: هیچ‌کس از مسئولان اهل سازش و عبور از خط قرمز‌های نظام نیست.
متولی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: سخنان و اشارات ایشان در این دیدار برای رفع مشکلات کشور بسیار راهگشا و ارزنده بود.
وی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم فرمودند: کلید حل موضوع هسته‌ای و همه مشکلات کشور در تکیه بر توانایی‌های داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی است.
خطیب جمعه قم سالروز میلاد حضرت‌ولی‌عصر(عج) را فرصتی مهم برای انجام کارهای فرهنگی و تربیت یاوران مهدی عنوان کرد و گفت: این جشن بزرگ نباید به خوردن   و نوشیدن منحصر شود و همچنین نباید آن را به گناه آلوده کرد.
حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز رحلت امام‌خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) اصولی داشت که تا آخرین لحظات عمر مبارکش از آن اصول کوتاه نیامد.
وی اظهار داشت: خداترسی و اعتقاد به نصرت الهی از جمله ویژگی‌ها و اصول ایشان بود و به همان اندازه اهل اعتماد به دشمن بویژه آمریکا نبود.
امام‌جمعه قم با بیان اینکه دین‌محوری و الهی کردن جامعه و احیای شریعت بخصوص باور به نظام ولایت فقیه از اصول دیگر امام بود تصریح کرد: حضرت امام مبادی حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی و بدلی بودند و همچنین به آزادی توجه می‌کردند.
وی اعتماد به نفس و خودباوری را از شاخصه‌های دیگر حضرت امام(ره) بیان کرد و گفت: امام همواره ظلم‌ستیز بودند و در این راه هیچ مصلحتی را نمی‌پذیرفتند.