kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
با فداکاری دو جوان شیعه

بسیج مردمی در عربستان حمله تکفیری‌ها به مسجد امام حسین(ع) را ناکام گذاشت

نیروهای بسیج مردمی استان «الشرقیه» عربستان حمله تکفیری‌ها به یک مسجد در شهر «دمام» را ناکام گذاشتند.

به گزارش تسنیم، یک انتحاری تکفیری که با پوشیدن لباس زنانه، قصد داشت از در مخصوص بانوان وارد مسجد «امام حسین»(ع) در شهر دمام شود، از سوی نیروهای بسیج مردمی شناسایی و مجبور شد بمب همراه خود را در پارکینگ مسجد منفجر کند. این انفجار شهادت چهار نمازگزار و جراحت 10 تن دیگر را به دنبال داشت. یکی از این چهار نمازگزار شهید، «عبدالجلیل الابرش» نام داشت. وی از نیروهای بسیج مردمی بود و با ممانعت از ورود شخص انتحاری، خود به شهادت رسید و با این کارش، جان ده‌ها نمازگزار را نجات داد.داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
در پی حمله انتحاری جمعه گذشته به مسجد امام علی(ع) در شهر «القطیف» عربستان که بیش از 21 شهید و 120 مجروح بر جای گذاشت، شیعیان القطیف اعلام کردند که برای حفاظت از جان نمازگزاران، قصد دارند نیروی بسیج مردمی تشکیل دهند. این تصمیم، «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان را به بهانه دیدار با مجروحان حادثه، به القطیف کشاند. وی تهدید کرد که مردم حق ندارند دست به تشکیل بسیج مردمی بزنند! اما کسی به این تهدید توجه نکرد و عملاً بسیج مردمی شکل گرفت.
در هنگام اظهارات تهدیدآمیز ولیعهد عربستان، یک شیعه با شجاعت مقابل ولیعهد ایستاد و به او گوشزد کرد: «دولت عربستان به خاطر کم‌کاری و ناتوانی در تأمین امنیت، در جنایت انفجار القطیف شریک جرم است.»
به گزارش فارس، این فرد خطاب به محمد بن نایف گفت: «ما می‌گوییم اگر دولت وظیفه خود (در تأمین امنیت) را انجام نمی‌دهد؛ جسارتاً جناب ولیعهد، دولت در این جنایت شریک است.» ولیعهد عربستان در پاسخ، به لهجه عامیانه این فرد شیعه گفت: ببین، (خوب) گوش کن. من می‌دونم که (نگران و) دلخوری. سرزنشت نمی‌کنم. اما حکومت کارش را دارد می‌کند و هر که تلاش کند پا در کفش حاکمیت کند، بازخواست خواهد شد.»
در ماجرای حمله انتحاری به مسجد امام حسین(ع) در دمام نیز وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه‌ای، مدعی شد مأموران دولتی مانع ورود فرد انتحاری به مسجد شده‌اند! که این خبر با واکنش و تکذیب مردم و شاهدان مواجه شد و آنها اعلام کردند، دو تن از نیروهای بسیج مردمی مانع ورود این فرد انتحاری به داخل مسجد شده‌اند و خود نیز به همراه دو نمازگزار دیگر به شهادت رسیدند. رژیم آل سعود از بسیج مردمی به شدت وحشت دارد. همانطور که داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی از بسیج مردمی عراق وحشت دارند!
سایر رویدادها
* «صاحب‌زاده ابوالخیر محمد زبیر» رهبر جمعیت علمای پاکستان، انفجار دیروز در مسجد شیعیان دمام را محکوم کرد.
* منابع آمریکایی با اشاره به حملات تکفیری‌ها به شیعیان در عربستان، اعلام کردند که ریاض در نوع تعامل با شیعیان، دچار بحران بزرگی شده است.
* یک شاهزاده سعودی که پسر عموی «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد، است، وی را متهم به اختلاس صدها میلیارد از اموال مردم کرده است.