kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
200 تروریست به هلاکت رسیدند

حلقه محاصره تکفیری‌ها در صلاح‌الدین و الانبار تنگ‌تر شد

نیروهای مسلح عراق ضمن به هلاکت رساندن 200 تروریست تکفیری در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار، حلقه محاصره داعش را در درون این دو استان تنگ‌تر کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، پیشروی نیروهای داوطلب، عشایر و ارتش عراق در داخل استان‌های صلاح‌الدین و الانبار علیه داعش ادامه دارد؛ براساس آخرین آمارهای رسمی، 25 تروریست در مناطق «هیاکل» و «عامریه» فلوجه به دست نیروهای دولتی کشته شدند.
نظامیان و افراد داوطلب همچنین منطقه «النرنار» در شمال شهر «رمادی» را از لوث عناصر تکفیری پاکسازی کردند و توانستند 90 سرباز ارتش را از چنگال داعش آزاد کنند. در این عملیات نیز بیش از 63 تروریست به هلاکت رسید.
در مورد شمار تروریست‌هایی که به دست نیروهای دولتی در استان الانبار اسیر شدند،۹۰نفر اعلام شده است اما اوخر هفته گذشته 700 تروریست تکفیری در رمادی به اسارت نیروهای دولتی درآمدند که رسانه‌ها تصاویر آن را منتشر کردند.
محور «جسرالشیخه» و «ناظم التقسیم» ‌در استان «الانبار» هم به گفته منابع رسمی،‌از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده و بیش از 20 تروریست طی این عملیات کشته شده‌اند.
اما تلفاتی که به تروریست‌ها در استان صلاح‌الدین وارد شد نیز به ترتیب زیر است: 13 تکفیری در حومه «سامرا»، 40 نفر در یک مخفیگاه حومه «تکریت»، و 30 تروریست در روستای «المالحه» واقع در جنوب «بیجی». آمارهای رسمی شمار کل تلفات داعش طی دو روز گذشته را بیش از 200 نفر اعلام کردند.
براساس این گزارش‌ها، حملات نیروهای مسلح عراق به قدری گسترده و کوبنده است که به فرار شمار زیادی از عناصر داعش از جبهه‌های نبرد انجامیده است.
در شهر رمادی نیز حلقه محاصره داعش تنگتر شده و منطقه «الکرمه» استان الانبار نیز در آستانه آزادی کامل قرارگرفته است.
در شمال استان صلاح‌الدین نیز نیروهای عراقی بزرگترین عملیات محاصره «داعش» را به طول بیش از 40 کیلومتر مربع به اجرا گذاشتند و عملیات آزادسازی این منطقه را آغاز کردند. واحد رسانه‌ای نیروهای بسیج مردمی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: محاصره کامل دشمن در غرب «الدجیل» (شمال صلاح‌الدین) ادامه دارد و مواضع دفاعی (داعش) در حال فروپاشی است.
از شهر «تکریت» مرکز استان صلاح‌الدین نیز خبر می‌رسد که نیروهای دولتی جسد 5000 قربانی را از گورهای جمعی داعش کشف کردند. گفته می‌شود که برخی از این اجساد به نظامیان عراقی تعلق داردکه ژوئن (خرداد) سال گذشته به دست عناصر تکفیری کشته شده‌اند.
از بغداد نیز خبر می‌رسد، تروریست‌های داعش شب جمعه با انفجار بمب در دو هتل این شهر، 12 غیر نظامی را شهید و 28 تن دیگر را نیز زخمی کردند. عناصر داعش در «بعقوبه» مرکز استان «دیاله» نیز با انفجار بمب و حمله به یک مرکز نظامی، 28 نفر را شهید و 21 تن دیگر را نیز مجروح کردند.
موصل
به گزارش تسنیم، همزمان با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در مناطق اشغالی تروریست‌ها در شمال و غرب عراق، عملیات آزادسازی «موصل» مرکز استان «نینوا» هم در دستور کار نیروهای دولتی و داوطلب قرار گرفت. «نجم الجبوری» فرمانده عملیات استان نینوا در این رابطه گفت که همه نیروهای تحت فرمان وی برای شرکت در عملیات آزادسازی موصل آماده هستند. به گفته وی، در این عملیات نیروهای داوطلب، عشایر، ارتش و پیشمرگان کرد حضور دارند.
اخیراً نخست‌وزیر عراق نجم‌الجبوری را برای فرماندهی و هدایت عملیات آزادسازی «موصل» منصوب کرده بود. موصل از خرداد گذشته تحت اشغال داعش است. در عملیات آزادسازی این شهر، 4000 نفر از اهالی استان موصل حضور خواهند داشت.
سایر رویدادها
* آمریکا از بغداد خواست، محل‌های استقرار نیروهای حزب‌الله عراق را مشخص کند!
* شورای امنیت سازمان ملل رسماً از حضور 30 هزار تروریست از 100 کشور در گروه داعش خبر داد.
* نخست‌وزیر عراق با تصمیم پارلمان این کشور در برکناری استاندار نینوا موافقت کرد. «اثیل النجیفی» به کوتاهی مقابل داعش هنگام اشغال موصل متهم است.
* سازمان ملل تخریب بناهای باستانی عراق توسط داعش را جنایت جنگی دانست. داعش در اقدامی جدید، قلعه باستانی «آشور» در کرانه رودخانه دجله را نیز منفجر کرد.
* وزیر خارجه عراق به سران کشورهای اسلامی هشدار داد که خطر داعش آنها را نیز تهدید می‌کند.