kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

استقبال گسترده مردم لبنان از محصول مشترک ایران و حزب الله(اخبار ادبی و هنری)

فیلم «ابوزینب» با استقبال گسترده مردم لبنان مواجه شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، این فیلم که با نام «راز پنهان» به کارگردانی علی غفاری، محصول مشترک سینمای ایران و حزب الله لبنان است و به یکی از اسطوره‌های مقاومت، مشهور به ابوزینب می‌پردازد، از پنجشنبه گذشته در سینماهای لبنان به نمایش درآمد. مرتضی شعبانی تهیه‌کننده این فیلم به خبرنگار کیهان گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، فیلم «ابوزینب»(راز پنهان) از 31 اردیبهشت در پنج سینمای لبنان روی پرده رفت.
وی درباره واکنش مردم لبنان به این فیلم اظهار داشت: خوشبختانه «ابوزینب» بازتاب‌های بسیار خوبی داشت و با استقبال مردم لبنان مواجه شده است. چون فیلم با مخاطب جهان عرب و به ویژه لبنانی‌ها به خوبی ارتباط برقرار می‌کند. حتی «سی ان ان» هم چند روز قبل خبری را منتشر کرد و نوشت که اولین فیلم تولید شده توسط حزب الله، شاهکار کرده است.
تهیه‌کننده «ابوزینب» درباره حمایت تبلیغاتی حزب الله لبنان از این فیلم هم بیان کرد: هم شبکه‌های تلویزیونی حزب الله همچون شبکه‌های المنار، المیادین و ... و هم سایت‌های وابسته به آنها پوشش خبری و تبلیغاتی خوبی برای فیلم انجام داده‌اند. علاوه بر آنها نیز بسیاری دیگر از سایت‌های لبنانی، تیزرهای «ابوزینب» را منتشر کرده‌اند. وی همچنین درباره واکنش مخالفان حزب‌الله به نمایش این فیلم نیز گفت: به هر حال در جامعه لبنان جریان‌ها و تفکرات متفاوتی وجود دارد و برخی از این جریان‌ها با مقاومت مخالف هستند. چون فیلم «ابوزینب» از مقاومت حمایت می‌کند، طبیعی است که مخالفان مقاومت این فیلم را بزنند. اما به خاطر استقبال خوب مردم لبنان، این مخالفت‌ها تأثیری بر روند نمایش این فیلم در لبنان نخواهد داشت. شعبانی در پایان درباره برنامه اکران «ابوزینب» در ایران هم خبر داد: در حال رایزنی برای نمایش عمومی این فیلم در اکران عید فطر هستیم. چون نوبت اکران عید فطر، همزمان با روز قدس است و به نظر ما بهترین زمان برای نمایش این فیلم، همان موقع است.