kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
برکت بازگشت پیکر مطهر غواصان شهید

پویش یادآوری و بازنشر جنایات آمریکا در جنگ تحمیلی

پرده‌برداری از جنایت دیگری از جنایات صدام در جریان عملیات «کربلای 4» در منطقه ابوفلوس همزمان با بازگشت پیکر پاک 175 غواص ایرانی تازه تفحص شده، بازتاب‌های متفاوتی در فضای رسانه‌ای داخلی و خارج از کشور و در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت.

سرویس اجتماعی-

در جدیدترین واکنش،  تعدادی از شاعران جوان کشور پس از انتشار اخبار کشف و بازگشت پیکرهای 175 شهید غواص به میهن، با سروده‌های خود به موج مردمی پاسداشت شجاع دلان شهید، پیوستند. همچنین جمعی دیگر از جوانان انقلابی با بازنشر مطالب منتشر شده در صفحات پیشکسوتان بسیجی و سپاهی و ارتشی  کمیته مردمی یادآوری خیانت‌های اطلاعاتی و نظامی منافقین و آمریکا در جریان عملیات کربلای 4 را ایجاد کردند.
جالب توجه است که پس از فراگیری فرهنگ جهاد و شهادت و تقدیر از پایمردی و فداکاری رزمندگان اسلام در جریان هشت سال جنگ تحمیلی، گروهی از رسانه‌های معاند سیاست شبهه افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار قرار داده بودند.
یکی از خطوط خبری که رسانه‌های وابسته به جریان معاند انقلاب در خصوص شهدای مظلوم غواص دنبال کردند، تمرکز بر عملکرد فرماندهان عالی‌رتبه جنگ در ادامه عملیات کربلای 4 پس از آگاهی از لو رفتن این عملیات بود. فعالان این خط خبری، تلاش کردند با پنهان کردن نقش حامیان بین‌المللی صدام، صرفاً بر نقش فرماندهان در شهادت رزمندگان تأکید کرده و هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی‌های اطلاعاتی دولت‌‌های غربی به‌ویژه آمریکا در این زمینه ننمایند. به همین جهت حرکت ارزشی همزمان جوانان جنگ ندیده نسل سوم و چهارم انقلاب و پیشکسوتان جهاد و شهادت در یادآوری جنایات آمریکا و کمک‌های نظامی و اطلاعاتی همه قدرت‌های شرقی و غربی در حمایت از رژیم بعث عراق، در موقعیت کنونی، باطل السحر یاوه گویی‌های رسانه‌هایی همچون بی‌بی سی، رادیو فردا و خبرنگاران بدنامی همچون کاملیا انتخابی‌فر از رسانه صهیونیستی العربیه با هدف «تضعیف روحیه ایرانیان» و مدیریت یک جنگ روانی وحدت‌ستیز است.
این در حالی است که اسناد متقن و معتبر بین‌المللی، یکی از دلایل اصلی لو رفتن عملیات کربلای 4 را انتقال اطلاعات مربوط به عملیات توسط سرویس جاسوسی آمریکا به عراق و همچنین همکاری جریان‌های سیاسی معاند داخلی برای جاسوسی نظامی و جمع‌آوری اطلاعات از تحرکات نیروهای ایرانی عنوان می‌کند.
گفتنی است عضو شورای مرکزی فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به جنگ روانی دشمن درخصوص تفحص ۱۷۵ شهید غواص، در توصیفی دقیق متذکر شده بود: قاتلان غواصان شهید ایرانی همان بعثی‌هایی هستند که امروز هم با حمایت آمریکا و غرب در کنار داعش، علیه مردم شیعه و سنی عراق جنایت می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمد رجایی‌، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تفحص ۱۷۵ شهید غواص و شیطنت رسانه‌های ضدانقلاب در این زمینه، گفت:‌ در زمان جنگ تحمیلی صدام و رژیم بعث در مقابل ما قرار داشتند که همه حمایت‌ها از سوی غرب به صورت آشکار از آنها صورت می‌گرفت و حاکمان فعلی عراق در کنار انقلاب اسلامی ایران بودند.
به نظر می‌رسد هدف اصلی رسانه‌های ضدانقلاب از «روضه خوانی» همراه با «اشک تمساح» برای غواصان دشمن شکن ایرانی، ایجاد تفرقه میان دو ملت مسلمان ایران و عراق و تضعیف جبهه متحد شیرمردان لشکر فراملیتی قاسم سلیمانی در مبارزه با لشکر مشترک باقی مانده حزب جنایتکار بعث و تروریست‌های داعش بوده است. رسانه‌هایی که پیش از این در برهه‌های مختلف مخالفت خود را با ترویج فرهنگ شهادت و حتی تدفین شهدا در مراکز دانشگاهی اعلام کرده و لکه‌های سیاهی از خیانت و تزویر و وطن‌فروشی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.