kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه:

فرهادی اطلاعات جریانات تندرو وزارت علوم را مبنای تصمیماتش قرار ندهد(اخبار دانشگاه)

شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با صدور اطلاعیه‌ای گفت: سخنان وزیر علوم نشان داد متاسفانه وی اطلاع درستی از وضعیت وزارتخانه تحت مدیریت آقای عبدالحسین فریدون در رابطه با قضایایی مانند جنجال سیاسی بورسیه‌ها و افت علمی کشور ندارد.

به گزارش فارس ، شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان شب گذشته وزیر علوم در برنامه نگاه یک پیرامون وضعیت پرونده دانشجویان بورسیه اعلام کرد: سخنان وزیر علوم نشان داد که متاسفانه وی اطلاع درستی از وضعیت وزارتخانه تحت مدیریت آقای عبدالحسین فریدون در رابطه با قضایایی مانند جنجال سیاسی بورسیه‌ها و افت علمی کشور ندارد.
این شورا در ابتدای بیانیه خود با بیان اینکه سخنان فرهادی نشان داد وی هنوز واقعیت بسیاری از قضایا، از جمله قضیه بورسیه‌ها را نمی‌داند یا اطلاعات صحیحی به وی نمی‌رسد، گفت: از سوی دیگر وزیر علوم می‌تواند برای اثبات ادعای خود، نام پنج نفر از دانشجویان مظلوم بورسیه که وزارت علوم به آنها ابلاغیه کتبی داده است را به صورت رسانه‌ای منتشر کند. در مقابل ما می‌توانیم نام صدها نفر از دانشجویان بورسیه که به صورت شفاهی و درگوشی، به مجازات اعمال شده خود پی برده‌اند را به اطلاع ایشان برسانیم.
این دانشجویان بورسیه در بیانیه خود با بیان اینکه وزیر علوم منکر ابلاغ شفاهی و درگوشی دانشجویان مظلوم به آنها شد که این انکار، این گمان را بوجود می‌‌آورد که وزیر اصلا در جریان مسائل مهم وزارتخانه و دانشگاه‌ها (جریان بورسیه‌ها) نیست و حتی در جریان اخبار رسانه‌ها نیز قرار ندارد. دوم آنکه اطلاعات کانالیزه و کاملا غلط توسط برخی افراطیون از جمله آقای فریدون به وی می‌رسد و او هم بدون هیچ‌گونه صحت سنجی این موارد را می‌پذیرد و به اجرا می‌گذارد و سوم ترکیبی از دو فرض ذکر شده است.