kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹

داعش به مراکز فرهنگی تهران آمد!(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه کاریکاتور داعش در مراکز فرهنگی تهران برپا شد.

محمد حبیبی، مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و دبیر اجرایی نخستین مسابقه کاریکاتور داعش در گفت وگو با کیهان اظهار داشت: همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، مراسم رونمایی از آثار منتخب مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش برگزار شد.
وی مراکز نمایش این آثار را فرهنگسراهای ارسباران، بهمن و آفتاب و مرکز فرهنگی اسوه معرفی کرد.حبیبی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است این آثار در کشورهای خارجی نیز به نمایش در بیایند که تاکنون کشورهای سوریه، لبنان و عراق که خودشان هم با داعش درگیر هستند، قطعی شده‌اند.
وی درباره موضوعات مختلف این مسابقه نیز گفت: مسابقه داعش در دو بخش کاریکاتور و کارتون برگزار شد. بخش کاریکاتور به چهره‌های منفوری که عامل پیدایش داعش هستند اختصاص داشت که بیشترین و بهترین آثار به «ملک سلمان» پادشاه رژیم آل سعود اختصاص دارد. همچنین بخش کارتون هم به فعالیت‌ها و عملکرد گروه داعش می‌پردازد.
دبیر اجرایی مسابقه کاریکاتور داعش در خصوص آمار آثار این مسابقه گفت: هزار و 72  اثر از 356 هنرمندان داخلی و خارجی ارسال شد که از این میان 280 اثر از 43 کشور برگزیده شدند. حدود دو سوم از این آثار متعلق به هنرمندان ایرانی است.حبیبی در پایان گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین مسابقه کاریکاتور داعش، 10 خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد که در این مراسم، کتاب آثار برگزیده به حاضران ارائه می‌شود.