kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
رئیس حوزه هنری عنوان کرد

سانسور خبری کتاب‌های پرفروش توسط برخی نشریات(اخبار ادبی و هنری)

رئیس حوزه هنری از بایکوت کتاب‌های پرفروش این نهاد توسط نشریات به اصطلاح روشنفکری خبر داد. محسن مومنی‌شریف، در گفت وگو با نسیم عنوان کرد: حوزه هنری از هنر و ادبی دفاع می‌کند که بر آمده از انقلاب اسلامی است؛ بطور طبیعی جریان روشنفکری در مقابل این جریان است؛ منظور جریان روشنفکری بیمار است؛ آن جریان با انقلاب اسلامی مشکل داشته است و آن را به رسمیت نشناخته است، با نگاهی که در حوزه هنری هم ترویج می‌شد مشکل داشت.

وی افزود: برخی روزنامه‌ها هر از گاهی کتاب‌های پرفروش را اعلام می‌کنند، در حالی که  از کتاب‌های پرفروش حوزه هنری سخنی نمی‌گویند؛ در واقع کتاب‌های این حوزه را کاملا نادیده می‌گیرند؛ شاید برخی از کتاب‌هایی که معرفی می‌کنند پنج الی شش رتبه پایین‌تر از کتاب‌های ما باشند، ولیکن روش این جریان این است که حوزه را ندید بگیرند.
مومنی تصریح کرد: در دوره اخیر بر این روش هستند که فعالیت‌های حوزه را نادیده بگیرند مگر اینکه خطایی در کار ما باشد و آنها از ما سخن بگویند؛ لذا هم حرف‌های حوزه هنری را و هم آن چه که به عنوان حوزه هنری بیان می‌شود، در رسانه‌ها نمی‌بینید؛ در روزنامه‌ای همانند روزنامه شرق در سال یک بار هم از موفقیت‌های حوزه هنری صحبت نمی‌شود.