kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سیاست‌های غلط وزارت صنعت در زمینه واردات تأسف‌بار است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سیاست‌های وزارت صنعت در زمینه واردات انتقاد کرد و آن را تأسف‌بار دانست.

سید سعید زمانیان دیروز در گفت‌وگو با فارس  در شهرکرد تأکید کرد: عدم نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی شده است.
وی تصریح کرد: اگر امروز تولید کشور مشکل دارد به دلیل عدم مدیریت کارآمد و بهینه است.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی واردات را یکی از دلایل تعطیلی برخی از کارخانجات و تولیدی‌ها برشمرد و اذعان کرد: زمانی بیش از 6 هزار نفر به وسیله کار در تولیدی‌های شهرکرد امرار معاش می‌کردند، اما اینک خیلی از این مراکز یا تعطیل شده یا به سختی دوام آورده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی سیاست‌های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت را در زمینه واردات بسیار تأسف‌بار عنوان کرد و یادآور شد: اگر دولت رابطه عرضه و تقاضا را کنترل نکند و حامی تولیدات کشور نباشد، پس تولیدکننده ما از چه کسی باید انتظار حمایت داشته باشد.
زمانیان با بیان اینکه دولت موظف است ساختار اقتصادی خویش را سر و سامان دهد، گفت: در برخی موارد کالاهایی به اسم تنظیم بازار وارد کشور می‌شود، درحالی که بیشترین محصولات کشاورزی و دامی را می‌توان در زمان مناسب خریداری و در انبار نگهداری کرد تا در مواقع ضروری روانه بازار شود و لزومی به واردات محصولات یخ زده خارجی نیست.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تاکنون در حد یک شعار و حرف باقی مانده، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می‌یابد که تولیدکننده داخلی و محصول داخلی حمایت شود و دستانی که به ورود کالای خارجی مبادرت می‌ورزد قطع شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: راهکار مناسب جلوگیری از قاچاق کالا تقویت تولیدات داخلی است و باید تلاش کرد کالای داخلی خریداری کرد حتی اگر گران‌تر از اجناس خارجی
 باشد.
وی اضافه کرد: کشور نزدیک 35 سال است در تحریم قرار دارد، اما آنچه در این اوضاع بیشتر از همه آزار دهنده به نظر می‌رسد این است که با کارشکنی برخی و عدم برنامه‌ریزی مسئولان، پولی که در کشور است را در عوض یک مشت جنس بی‌کیفیت خارجی می‌دهیم و به جای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور خود را به عقب می‌رانیم.