kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

حملات سنگین موشکی انصارالله به ساختمان فرماندهی مرزی عربستان در جیزان

انقلابیون یمنی در حملات سنگین و جدید خود این بار ساختمان فرماندهی مرزبانی عربستان را با ۸۰ موشک هدف قرار دادند.

شدت حملات انصارالله علیه پایگاه‌های نظامی سعودی هر روز بیشتر می‌شود. پس از آنکه روز جمعه یکم خرداد ماه انقلابیون یمنی با حملات خود به مناطق مرزی عربستان 28 نظامی سعودی را به هلاکت رسانده و 85 نظامی دیگر را دستگیر کردند، خبرهای جدید از تشدید حملات انصارالله به مرزهای عربستان حکایت دارد.
به گزارش فارس به نقل از المیادین، ارتش و نیروهای یمنی روز شنبه نیز 80 موشک به مقر فرماندهی نیروهای مرزبانی سعودی در منطقه «الطوال» در جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حمله موشکی انبار تسلیحاتی ارتش عربستان نیز هدف قرار گرفته است. هرچند تاکنون منابع رسانه‌ای درباره تلفات احتمالی حملات موشکی اخیر گزارش نداده‌اند، اما احتمال می‌رود که در این حملات شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شده باشند. این در حالی است که چهار روز قبل هم نیروهای یمنی با شلیک 90 موشک شش مقر مرزبانی سعودی‌ها در نزدیک مرز با یمن را هدف قرار دادند.
از سوی دیگر شبکه خبری «سی‌ان‌ان» روز یکشنبه به نقل از یک مقام مسئول نظامی در جنبش انصارالله اعلام کرد، یک جنگنده اف 16 سعودی‌ها در صنعا سقوط کرده است. وی افزود:«جستجو برای یافتن خلبان این جنگنده که به وسیله ضدهوایی‌های انصارالله ساقط شده ادامه دارد.» بر اساس این گزارش، این جنگنده در شهر «بنی خیران» در منطقه «بنی الحارث» در شمال صنعا سقوط کرد.
جنگنده‌های سعودی در تازه‌ترین جنایت خود 10 بار مناطق المجد، القرش و القلعه را در شرق استان الحدیده بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین شهر صعده و منطقه جبل ضین را در استان عمران هدف قرار دادند. همچنین پایگاه خبری العهد از هلاکت ده‌ها فرد مسلح و اسارت 15 نفر در پی سیطره ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر یکی از پایگاه‌های گروه تروریستی القاعده در استان شبوه یمن خبر داد.
تایید رسمی حمله سایبری
مقامات وزارت خارجه عربستان اما، هک شدن پایگاه اینترنتی این شبکه را که به افشای برخی اسناد فوق محرمانه آن موجب شده است، تایید کردند. به گزارش تسنیم، «ریاض نقلی» رئیس اداره رسانه‌ای وزارت خارجه سعودی اعلام کرد سامانه رایانه‌ای این وزارتخانه هدف حملات هکرها قرار گرفت. پایگاه‌های رسانه‌ای داخلی و عربی نیز هک شدن پایگاه وزارت خارجه عربستان و افشای برخی اسناد سری را تایید کردند. این اسناد از دست داشتن عربستان در تحریک عناصر خود در یمن و استفاده از مسئولان سابق به شیوه‌های اهانت‌آمیز و در مقابل پرداخت پول به آنها، پرده برداشت. اسنادی که به شکل گسترده در رسانه‌ها منتشر شده است شامل نامه‌نگاری بین مسئولان سعودی با فرماندهان نظامی و مقامات قبیله‌ای در یمن است که ژنرال فراری «علی محسن الاحمر» نیز از جمله آنها به شمار می‌رود. فتنه انگیزی در مناطق دماج و کتاف در مقابل دریافت هدایای مالی از جمله اهداف این نامه‌نگاری‌ها به شمار می‌رود. ارتش سایبری یمن در روزهای گذشته اعلام کرد که سه وزارتخانه دفاع، کشور و خارجه عربستان را مورد حملات سایبری قرار داده است.
در حالی که مقامات سعودی در تلاشند تا ابعاد این حمله سایبری را کوچک جلوه دهند، اما اسنادی که ارتش سایبری یمن منتشر کرده، نشان می‌دهد این حملات از گستره بالایی برخوردار بوده و هکرها توانسته‌اند به اطلاعات زیادی دست یابند. هکرها دیروز فایلی منتشر کردند که در آن آدرس‌هایی که اسناد به دست آمده از رایانه‌های دولت عربستان در آنها ذخیره شده، آمده است. بررسی این آدرس‌ها نشان می‌دهد که هکرها توانسته‌اند به صدها صفحه از تلگراف‌های سفارتخانه‌های عربستان در سرتاسر جهان، ارتباطات وزارت خارجه و اسناد داخلی و خصوصی دولت سعودی دست پیدا کنند. بسیاری از این اسناد دارای امضا و مهر مقامات رسمی و ارشد وزارت خارجه عربستان هستند. ارتش سایبری یمن همچنین وعده داده است که در آینده نزدیک تمام اسنادی را که به دست آورده، منتشر می‌کند.