kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

روسیه و چین برای فروپاشی امپراتوری آنگلوساکسون‌ها متحد می‌شوند

روزنامه روسی «وزگلاد» از قول یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل نوشت: روسیه و چین برای تضعیف تدریجی و در نهایت فروپاشی امپراتوری آنگلوساکسون‌ها باهم متحد می‌شوند.

 به گزارش فارس «پتر اوکوپوف» کارشناس روس در مسائل بین‌الملل در مصاحبه با روزنامه «وزگلاد» تاکید کرد که روسیه و چین با ایجاد ارتباط استراتژیک درصددند شالوده روابط خود را بیش ‌از پیش محکم کنند.
به گفته وی مسکو و پکن متحدان نظامی نیستند، بلکه شریک هستند. این سطح از روابط، نه‌تنها مانع اجرای دیگر تعهدات دو کشور نمی‌شود، بلکه امکان مهار آنگلوساکسون‌ها را برای مسکو و پکن فراهم می‌کند. سال گذشته نیز نیروی دریایی چین و روسیه رزمایش مشترک خود را با حضور ولادیمیر پوتین و شی‌جین پینگ در دریای مدیترانه برگزار کردند.
تحلیل‌گر روس در ادامه می‌گوید: «ماهیت استراتژی چین در امور بین‌الملل، تضعیف تدریجی امپراتوری آنگلوساکسون‌ها از طریق فشار اقتصادی، تجاری و مالی در نقاط کلیدی جهان است و در این مسیر تعامل با روسیه عنصری مهم به شمار می‌آید.»
به گفته این کارشناس چینی‌ها معتقدند واشنگتن در روند مهار پکن اشتباهات جدیدی مرتکب خواهد شد و آن‌ها از این اشتباهات به نفع خود استفاده خواهند کرد.