kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما در قبال تهدید و فشار طرف آمریکایی به جای دادن پاسخ صریح و روشن، با بیان اینکه مصرف داخلی دارد آن را توجیه می‌کنند! درحالی که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان با تصویب قطعنامه در کنگره آمریکا علیه ما رأی دادند. ما نباید برای رضایت و ادعاهای بی‌اساس غربی‌ها توان برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را کاهش دهیم. مذاکره ما زیر شبح تهدید و تحمیل طرف غربی هیچ‌گونه لزومی ندارد.
علی‌نژاد- قائم‌شهر
* نشست نیویورک پس از لوزان و ژنو درحالی پایان پذیرفت که فقط در وزارت امور خارجه آن هم در سطح محدود از مفاد آن باخبرند. دیگر مسئولین و حتی نمایندگان مردم در مجلس نیز در بی‌خبری از آنچه تاکنون گذشته هستند. و این عبور از خط قرمزهای قانونی در کشور است. لازم می‌دانیم ضمن خسته نباشید به مسئولین نشست، صادقانه درخواست کنیم اول مسئولین مربوط و سپس مردم از آنچه گذشته باخبر شوند و پس از آن می‌توان به بحث و مناظره در این‌باره پرداخت. همه ماجرا گزاره برگ ایرانی است که کسی از آن خبر ندارد.
محمدی
* ما جزو ده کشور دارای غنی‌سازی اورانیوم و چرخه هسته‌ای هستیم از این ده کشور برخی هنوز معاهده ان‌پی‌تی را امضا نکرده‌اند و بسیاری از 125 کشور ادعایی که این معاهده را امضا کرده‌اند از داشتن چرخه سوخت بی‌بهره‌اند، بنابراین روی چه چیزی می‌خواهند مانور بدهند؟
جعفر روشنایی
* به برخی از مسئولین دولتی عرض می‌کنم تعامل با اشرار جهان همچون آمریکا، انگلیس، آل‌سعود کثیف که با مساعدت یکدیگر قریب به دو ماه است از زمین و آسمان به قتل‌عام و نسل‌کشی مردم مظلوم یمن مشغولند چه معنا و مفهوم و اصولاً چه نتیجه‌ای دارد؟
غلامرضا از کرج
* خدا نگذرد از کسانی که به خاطر چند صباح زندگی دنیا به ترویج شیعه انگلیسی مشغولند و در خدمت اهداف تفرقه‌انگیز آنها گام برمی‌دارند.
1648---0915
* برنامه‌های مرسوم رادیو و تلویزیون در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، پخش موسیقی و ترانه‌های شاد به همراه برنامه‌های جذاب دیدنی از جمله فیلم و سریال‌های طنز است. اما باید یادآور شد گرچه این شادی‌ها به شرط رعایت حدود آنها جایز است، اما بدیهی است کسب فیض از دریای بیکران معارف معصومین(ع) هدف اصلی گرامی داشت این ایام فرخنده است، که مورد غفلت قرار می‌گیرد.
6263---0938
* منافقین این دوره نیز همانند نیمه دوم دهه هفتاد تحمل شنیدن نام آیت‌الله‌مصباح را ندارند و در رسانه‌های خویش علیه ایشان سیاه‌نمایی می‌کنند. اما بدانند که انسان‌های حقیقت طلب هیچ‌گاه تسلیم چنین رفتارهای سبکسرانه‌ای نمی‌شوند.
8297---0914
* با تجهیز ملاقات پزشکان متخصص در مراکز درمانی سازمان بیمه تأمین اجتماعی در اصفهان و بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی، به سیستم پذیرش تلفنی این کار بسیار سخت‌تر و طولانی‌تر شده است.
2143---0913
* دو هفته می‌شود که شهرداری، خیابان اندیشه 2 منشعب از خیابان شریعتی را تخریب کرده و برای ترمیم آن اقدامی نمی‌کند. در تمام این مدت اتومبیل بنده در داخل پارکینگ محبوس شده است و نمی‌توانیم با اتومبیل جایی برویم چرا عوامل شهرداری کاری را که شروع می‌کنند تمام نمی‌کنند و شهروندان را به زحمت و رنج می‌اندازند؟
صادقی
* در منطقه 22 - میدان دریاچه بلوار شهید جوزانی حوالی دو مجتمع احرار و عرفان از شهریور سال 92 تیرهای برق نصب شده ولی تا به حال نسبت به راه‌اندازی روشنایی آن اقدام نشده است. مسئولین امر پاسخ دهند که علت چیست و مشکل کجاست؟
کریمی
* اتوبان امام علی(ع)، جنوب- شمال حد فاصل رسالت تا ارتش به علت حفاری برای لوله‌کشی، خط‌کشی‌های آن از بین رفته است. با توجه به تأکید پلیس بر رانندگی در بین خطوط، درخواست می‌شود نسبت به خط‌کشی آن جدیت نمایند.
اکبر عابدی
* چند روز قبل گذرم به چهار راه سیدخندان افتاد. در یک محدوده 50 متری 6 تا پله برقی پل عابر پیاده توجهم را جلب کرد ولی دریغ از یک پله برقی در خیابان پیروزی، 17 شهریور و یا اتوبان امام علی(ع)! چرا؟
محمد مهدی رحمانی
* از سال 53 معلول جسمی- حرکتی شده و روی ویلچر زندگی می‌کنم. در حال حاضر دچار تنگی تنفس شده‌ام و ماهیانه 300 هزار تومان پول درمانم می‌شود. بنویسید بهزیستی هر ماه فقط 20 هزار تومان کمک می‌کند. برای عمل جراحی نیاز به 4 میلیون تومان پول دارم. امیدواریم افراد خیر و مؤسسات خیریه مساعدت بکنند.
زینب سالمی
* قرار بود جشن خندوانه شبکه نسیم را چهارشنبه (شب شهادت امام‌موسی کاظم(ع)) در اصفهان برگزار بکنند ولی خوشبختانه با اعتراض‌ها و شکایت‌هایی که نسبت به این اقدام صورت گرفت برنامه به یک زمان مناسب دیگر موکول شد، غرض اینکه همه باید نسبت به اصول و ارزشهای اخلاقی و اسلامی متعهد و پیگیر باشیم، قطعا موثر است.
5648---0913
* ای کاش وزارت ارشاد تمهیداتی هم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستانها می‌کرد تا هم‌زمان با هفته نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران ما نیز از این نعمت برخوردار می‌شدیم.
4187---0935
* وزیر محترم بهداشت وعده عدم افزایش قیمت دارو را می‌دهد ولی مدتی از مصاحبه ایشان نگذشته که شاهد افزایش 20 درصدی در قیمت برخی از داروها هستیم. چرا این مصاحبه‌ها تاثیر ندارد و یا برعکس تاثیر می‌گذارد.
2826---0913
* پس از مدت‌ها پیگیری، سرانجام اتومبیل پارس تندر ثبت‌نامی خود را آبان ماه سال گذشته تحویل گرفتم. قرار بود جریمه تاخیر در تحویل خودرو پرداخت بشود ولی فقط حرف می‌زنند و در عمل اقدامی نمی‌کنند چرا؟ به کجا شکایت ببریم؟
8166---0915
* در پروژه مسکن مهر شهرستان رودهن دولت غیر از افزایش آورده‌های ما متقاضیان از صاحب هر واحد مسکونی بابت هزینه انتقال آب، برق، گاز و تلفن به داخل شهرک مبلغ 8 میلیون تومان پول طلب کرده است. عرض می‌کنیم پس پولی که به صورت جداگانه بابت حق انشعاب آب، برق و گاز از ما گرفته‌اند در کجا هزینه شده است؟
حسینی
* خطاب به مسئولان منفعل کشور در امر حجاب و عفاف عرض می‌کنم کار از بدحجابی گذشته و گاهی به صورت هرزگی علنی درآمده است. چرا مسئولان محترم ما دردشان نمی‌آید و کاری نمی‌کنند؟
3014---0912
«جوابیه روابط عمومی ناجا»
در پاسخ به مطالب مندرج در صفحه 2 مورخ 94/1/26 روزنامه تحت عنوان ساکنین نصیر آباد باغستان شهریار به اطلاع می‌رساند:
فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران اعلام نمود: در خصوص موضوع فوق‌الذکر بلافاصله با حضور فرمانده و جانشین انتظامی شهرستان در کلانتری 17 نصیرآباد نسبت به بررسی میدانی اقدام گردید و بدواً با اطلاعات موجود، در بررسی نقاط آلوده چندین منزل شناسایی و ضمن هماهنگی با دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار احکام مورد نیاز اخذ گردید و در نظر است در روزهای آتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به محوریت کلانتری 17 نصیرآباد اجرا گردد.
لازم به ذکر است بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان و خرده‌فروشان همواره جزء اولویت‌های این فرماندهی بوده و فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در یک ماهه سال جاری موفق به کشف انواع مواد مخدر شده است.
«جوابیه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 1394/1/24، با عنوان «خط تجریش- درکه تنها دو دستگاه اتوبوس شرکت واحد دارد که هر نیم ساعت حرکت می‌کنند» به آگاهی می‌رساند: «طبق بررسی‌های بعمل آمده در خط 6132 (پایانه تجریش- میدان درکه) تعداد 6 دستگاه اتوبوس دارد که برابر برنامه زمانبندی شده به خدمت‌رسانی اشتغال دارند.»