kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
سیروس ناصری:

آمریکا اگر از توافق نهایی تخطی کند التماس کنان بازخواهد گشت

پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نیاز آمریکا به مذاکره، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم به این نتیجه رسیده که نیاز آمریکا به مذاکره و توافق با ایران به «مرز التماس» رسیده است.

به گزارش «نسیم»، اکنون مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در حالی وارد مرحله حساس نگارش متن توافق جامع (برجام) شده است که مقامات آمریکایی قریب به دو سال است که گستاخانه‌تر از قبل، از نیاز ایران به مذاکرات هسته‌ای و اینکه تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است سخن می‌گویند و مکررا احتمال ترک میز مذاکره در صورت عدم کوتاه آمدن ایران از خطوط قرمز خود و رجوع به گزینه‌ نظامی را مطرح می‌کنند.
این در حالی است که  اظهارات گستاخانه مقامات ایالات متحده به دفعات از سوی مسئولین جمهوری اسلامی پاسخ داده شده و از همه مهمتر نیز مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان سراسر کشور با پرداختن به این بخش از مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها نیازشان به مذاکره اگر بیشتر از ما نباشد، کمتر نیست. ما تمایل داریم که مذاکرات به سرانجام برسد و تحریم‌ها برداشته شوند اما این بدان معنا نیست که اگر تحریم‌ها برداشته نشوند، ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.
در این میان اما سیروس ناصری، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در دوران اصلاحات در نشست بررسی ابعاد بیانیه لوزان که با حضور سیدیاسر جبرائیلی، معاون پژوهشی خبرگزاری فارس، در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب  برگزار شد با اشاره‌ای روشن و واضح بر نکته مطرح شده از سوی رهبری انقلاب تاکید کرده و اظهار داشت: اگر آمریکا این غلط را بکند که از توافق نهایی تخطی کند، در همین مذاکرات به وضعیتی دچار خواهد شد که التماس کنان به میز مذاکرات برخواهد گشت.