kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

هرج و مرج و درگیری در جبهه تکفیری‌ها همزمان با پیشروی مقاومت در القلمون

همزمان با پیشروی «سریع» ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله لبنان در القلمون و جسرالشغور، این منطقه صحنه درگیری‌های گسترده بین تروریست‌ها شده است و هر کدام دیگری را به این شکست سنگین متهم می‌کند.

سرویس خارجی-

با پیشروی سریع رزمندگان حزب‌الله و نیروهای ارتش سوریه و شکست‌های پی در پی تروریست‌های تکفیری مورد حمایت محور سعودی، صهیونیستی، آمریکایی، در منطقه استراتژیک القلمون،‌ دو روز گذشته این منطقه صحنه هرج و مرج و درگیری‌های شدید بین تروریست‌های النصره و داعش بود.
روزنامه السفیر چاپ لبنان در این باره نوشت: «جنگ میان جبهه النصره و داعش آغاز شده و از منطقه القلمون نیز فرا رفته است.»
السفیر افزود: «ابومالک التلی» سرکرده جبهه النصره در القلمون که تاکنون حاضر نبود با داعش درگیر شود و حتی از این گروه تروریستی حمایت می‌کرد ناگهان تصمیم گرفته است تا نبرد با داعش را شروع کند. در این درگیری‌های داخلی دستکم 47 تن از عناصر و سرکردگان داعش بازداشت شده‌اند که یکی از شناخته شده‌ترین آنها «ابوعبدالله العراقی» است.
منابع خبری درگیری این دو گروه تروریستی با یکدیگر را حاصل پیروزی‌های پی در پی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه و شکست سنگین تروریست‌ها می‌دانند.
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در آخرین عملیات خود در بلندی‌های منطقه القلمون سوریه که به فرار گسترده گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره منجر شد موفق شدند سیطره خود بر بلندی‌های «الجبه» را تکمیل و با پاکسازی مناطق کوهستانی «قرنه عبدالحق» از حضور تروریست‌ها، کنترل این مناطق مشرف بر مرز لبنان را به دست گیرند.
نیروهای رزمنده حزب‌الله با کنترل ارتفاعات «قرنه عبدالحق» که در 2428 متری از سطح دریا قرار دارد و بر بلندی‌های شهرک لبنانی «نحله»، مشرف است، خود را تا ارتفاعات راهبردی «با‌روح» در بلندی‌های «رأس العمره» رساندند.
طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی القلمون همچنان ادامه دارد و مواضع تروریست‌ها یکی پس از دیگری فرو می‌ریزد.
یک منبع نظامی در این باره گفت: «سیطره نیروهای مقاومت بر ارتفاعات «قرنه عبدالحق» در مرز لبنان به معنای قطع امداد نیروهای تروریستی جبهه النصره از سمت شرق تپه‌های عرسال است و همچنین باعث شناسایی تحرکات نیروهای تروریستی در این منطقه خواهد شد.»
به گفته این منبع، پیشروی‌های ارتش سوریه به سمت شهر «جسرالشغور» در حومه ادلب هم همچنان ادامه دارد و این نیروها هم اکنون به حوالی کارخانه «نیشکر» این شهر رسیده‌اند.
برخی از منابع میدانی نیز اعلام کردند که تروریست‌های تکفیری برای جبران شکست‌های سنگین خود به کشورهای حامی تروریست‌ها متوسل شده و از آنان تقاضای کمک‌های بیشتری کرده‌اند.
در همین رابطه اندیشکده آمریکایی بروکینگز از وجود اتاق‌های عملیاتی آمریکا برای حمایت از القاعده در سوریه پرده برداشت.
خبرگزاری سوریه نیز گزارش داد که آمریکا و هم‌پیمانانش ضمن ادامه حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در سوریه و آموزش مخالفان در اردن، شمار زیادی از نیروها و کارشناسان امنیتی خود را در مرز اردن و سوریه مستقر کرده‌اند.
از سوی دیگر منابع خبری از هلاکت «ابو ربیع» تروریست معروف سوری به دست عناصر داعش در استان حمص خبر دادند.
گروه‌های تروریستی با تأیید خبر هلاکت این سرکرده تروریست‌ها، داعش را به گرفتن انتقام تهدید کردند.
شکار سرکردگان
 آخرین اخبار از سوریه حاکی است نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان شماری از تروریست‌های جبهه النصره و سرکردگانش را به اسارت گرفتند.
گفته می‌شود که ابومالک التلی معاون سرکرده این گروه در میان این اسیران است.