kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
به شرط معرفی تا شهریور 94

سربازان غایب به ازای هر فرزند ۳ ماه کسر خدمت می‌گیرند

غایبینی که خود را تا پایان شهریور 94 برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند به ازای هر فرزند، 3 ماه کسر خدمت خواهند گرفت.



جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر درگفت‌وگو با فارس افزود: این امر بر مبنای مصوبه‌ای است که در نیمه اول سال 93  ابلاغ شد و کماکان لازم‌الاجرا بوده و به هیچ عنوان شایعه لغو آن صحت ندارد.
به گفته سردار موسی کمالی مشمولان غیرغایب نیز که در زمان مقرر و بدون غیبت به سربازی رفته‌اند در ازای هر فرزند از 2 ماه کسر خدمت برخوردار خواهند شد.
کمالی  در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه قرار است طرحی در مجلس ارائه شود تا براساس آن به مشمولین غایب اجازه اخذ گواهینامه داده شود، گفت: این طرح یک کار غیر کارشناسی و ناصحیح است، زیرا براساس ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، دریافت گواهینامه‌، هرگونه وام، مستمری، پروانه کسب، اجازه اشتغال، ادامه تحصیل، استخدام و فعالیت در بخش‌های دولتی و همچنین خروج از کشور بدون روشن شدن وضعیت خدمتی ممنوع است، لذا ارائه تسهیلات جدید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح نیست.
سردار کمالی گفت: مشمولان دارای غیبت خدمت سربازی باید خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند تا تکلیف آنها مشخص شود، آنهایی هم که بیش از 8 سال غیبت دارند می‌توانند براساس قانون بودجه 94 با پرداخت جریمه‌های تعیین شده نسبت به اخذ معافیت اقدام کنند.
جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره وضعیت افراد بالای 8 سال غیبت نیز گفت: از هفته گذشته و در تاریخ 13 اردیبهشت، ارسال پیامک برای واجدین شرایط آغاز شده است.
وی گفت: این افراد 5 روز فرصت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند و سپس در زمان تعیین شده وجه مورد نظر را پرداخت کنند، آنهایی هم که در این مدت مراجعه نکنند به منزله انصراف از دریافت کارت معافیت قلمداد می‌شود.این مقام ارشد نظامی درباره ثبت‌نام مجدد از واجدین شرایط نیز گفت: بر اساس قانون بودجه 3 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته است که تا امروز 288 هزار نفر ثبت‌نام کردند.
کمالی افزود: ابتدا به وضعیت این افراد رسیدگی می‌شود و سپس اگر ظرفیت خالی باقیمانده بود نسبت به ثبت‌نام مجدد اقدام خواهد شد.