kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

«ستوان یکم» قلابی دستگیر شد

مردی که با لباس نظامی اقدام به سرقت از کسبه بازار می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.



در پی وقوع سرقت‌های مشابه در محدوده بازار تهران که در آن فردی با سوء استفاده از لباس نظامی دارای درجه ستوان یکمی اقدام به سرقت از کسبه و مغازه داران محدوده بازار و امین حضور کرده بود، موضوع جهت جلوگیری از سرقت‌های مشابه، در دستور کار کلانتری 113 بازار قرار گرفت و سرانجام مأموران 17 اردیبهشت ماه موفق به شناسایی و دستگیری فردی ملبس به لباس نظامی دارای درجه ستوان یکمی شدند که در زمان درخواست مأمورین جهت ارائه کارت شناسایی از ارائه کارت شناسایی خودداری و نهایتاَ توسط مأمورین دستگیر شد. با انتقال متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی، وی صراحتاً به سرقت از مغازه‌های فروش لوازم صوتی و تصویری به شیوه مأمورنما اعتراف کرد. بلافاصله شکات پرونده سرقت‌های مشابه به اداره پنجم پلیس آگاهی دعوت و متهم توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفت.
یکی از شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 23 اسفند ماه سال گذشته یک نفر ملبس به لباس نظامی دارای درجه ستوان یکمی وارد مغازه بنده در منطقه امین حضور شده و تحت عنوان خرید کالا عنوان داشت که قصد خرید اقساطی یک دستگاه تلویزیون ال‌ای دی به ارزش 3 میلیون تومان را دارد. این شخص 500 هزار تومان را به صورت نقدی و مابقی را در قالب دو فقره چک به بنده پرداخت کرد ؛ من نیز صرفاً به خاطر استفاده این شخص از البسه نظامی، به ایشان اعتماد کرده و تلویزیون مورد معامله را به وی تحویل دادم؛ پس از آن به شعبه بانک مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که هر دو فقره چک مجعول هستند .
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های مشابه و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد موردسرقت قرار گرفته بودند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.