kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
تشییع شهدا همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)

هویت پیکرهای مطهر 9 شهید اصفهانی و زنجانی مشخص شد

هویت پیکر مطهر 6 شهید مفقودالجسد اصفهانی دوران هشت سال دفاع مقدس که به‌تازگی تفحص شده‌اند شناسایی شد.

 
اصفهان - خبرنگار کیهان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان از 13 شهید دوران دفاع مقدس که اخیرا تفحص و تشخیص هویت شده‌اند 6 شهید متعلق به استان اصفهان است که از این تعداد نیز 5 شهید متعلق به شهر اصفهان و یک شهید دیگر متعلق به شهرستان خوانسار است.
بنابر همین گزارش شهید عباس حاجی ‌رحیمی فرزند خداکرم از شهرستان اصفهان، شهید حسینعلی ریاحی فرزند علیرضا، شهید نادر جاویدنیا فرزند کاظم، شهید نعمت‌ا... عطافر فرزند محمدعلی و شهید حسن حجاریان فرزند جواد از اصفهان و همچنین شهید محمدصادق جنایی فرزند ماشا‌ا... از شهرستان خوانسار که در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس به خیل شهدا پیوستند.
گفتنی است پیکر مطهر این 6 شهید در حال حاضر به اصفهان بازگشته و طی آئین ویژه‌ای روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده خواهند شد.
شناسایی هویت 3 شهید زنجان
در زنجان نیز سپاه انصار المهدی(عج) و بنیاد شهید این استان اسامی سه شهید مفقودالاثر عملیات خیبر را که به‌تازگی هویت آنها مشخص شده است اعلام کرد.
پیکر مطهر این سه شهید به نام‌های پاسدار دوستعلی مقدم، بسیجی اروجعلی ابوالفضلی زنجانی و سیدجمال احمدی پس از 32 سال عصر چهارشنبه هفته جاری به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردد.
بنابراین گزارش روز چهارشنبه پیکر مطهر 2 شهید گمنام دیگر نیز وارد زنجان خواهد شد.
هر 5 شهید دفاع مقدس در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند و قرار است روز پنج‌شنبه مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تشییع شوند.
ورود پیکر مطهر 2 شهید گمنام به بیرجند
گزارش واحد مرکزی خبر از بیرجند نیز حاکی است پیکر مطهر دو شهید گمنام دیروز وارد بیرجند شده است. پیکر این شهدا در فرودگاه بیرجند مورد استقبال مسئولان و یگان‌های نظامی و انتظامی خراسان جنوبی قرار گرفت و در دانشگاه‌های بیرجند تشییع شد.
پیکر مطهر این شهدا نیز روز پنج‌شنبه در بخش زهان زیرکوه تشییع و در آنجا به خاک سپرده خواهند شد.