kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
رئیس سازمان چای کشور:

18 میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی باغ‌های چای به زودی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 18 میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی باغ‌های چای به زودی به 20هزار خانوار چایکار در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.


محمد ولی روزبهان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان اظهار کرد: مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات بهزراعی در مرحله ششم به حساب چایکاران در استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.
وی از پرداخت در مجموع 10 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات بهزراعی به چایکاران تاکنون خبر داد و افزود: تسهیلات مذکور به 12 هزار خانوار چایکار در استان‌های شمالی پرداخت شده است که باقی مانده تسهیلات بهزراعی باغ‌های چای به مبلغ 18 میلیارد تومان به زودی به حساب چایکاران واریز می‌شود.
رئیس سازمان چای کشور به برداشت 17 هزار و 291 تن برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: ارزش اقتصادی برگ سبز برداشت شده 37 میلیارد تومان است.
وی 16 هزار و 669 تن برگ سبز چای خریداری شده را درجه یک خواند و بیان کرد: 623 تن برگ سبز چای خریداری شده درجه دو است.
روزبهان با اشاره به اینکه تعداد 142 کارخانه چای‌سازی برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران را از چایکاران تحویل می‌گیرند، اظهار کرد: روزهای آینده بخش نخست مطالبات خرید برگ سبز تضمینی برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز می‌شود.
رئیس سازمان چای کشور 96/4 درصد برگ سبز خریداری شده را درجه یک و 3/6 درصد را درجه دو اعلام کرد و یادآور شد: 3 هزار و 891 تن چای خشک از برگ سبز خریداری شده، تولید شده است.