kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
معاون رئیس قوه قضائیه:

امسال 300 قاضی در اختیار شوراهای حل اختلاف کشور قرار می‌گیرد

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: تا پایان امسال بیش از 300 قاضی به صورت اختصاصی در اختیار شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها قرار خواهد گرفت.

یزد- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی، در همایش سراسری شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: در سال جاری 70 قاضی به صورت اختصاصی در اختیار شوارهای حل اختلاف استان‌های مختلف قرار گرفته و تاکنون تنها دو استان گیلان و یزد از این قاضی‌ها بی‌بهره بوده‌اند.
رئیس شوراهای حل اختلاف سراسر کشور گفت: در یک‌سال گذشته بیش از سه میلیون و 400 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف در کشور بررسی و مختومه شد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی در حاشیه همایش شوراهای حل اختلاف استان یزد به خبرنگار ایرنا گفت: این پرونده‌ها در همه استان‌های کشور در بخش‌های مختلف بررسی و مختومه شد.
وی ادامه داد: در مجموع افزون بر 55 درصد پرونده‌های محاکم قضایی وارد شوراهای حل اختلاف شده و طبق مقررات و با جدیت مورد بررسی‌های لازم قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف جزو برنامه‌های مهم قوه قضاییه بوده که مورد بررسی و اقدام صورت گرفته است.
احمدی میانجی با اشاره به اقبال خوب هموطنانمان به شوراهای حل اختلاف و اعتماد مردم به این شورا گفت: قطعاً‌این تعامل روز به روز گسترش می‌یابد.
وی اضافه کرد: تقویت شوراهای حل اختلاف برای بررسی مسائل مردم و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها جزو اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری است.
پنجمین همایش سراسری شوراهای حل اختلاف استان یزد با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی صلح و سازش با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس امور شوراهای حل اختلاف و معاونین مرکز امور شوراهای حل اختلاف، اعضاء دبیران و قضات شوراهای حل اختلاف و جمعی از مقامات استانی در سالن اجتماعات اداره تربیت معلم برگزار شد.