kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
امام جمعه اهل سنت تایباد:

هیچ جای دنیا به اندازه ایران، اقلیت‌های دینی از آزادی برخوردار نیستند

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: قسم جلاله می‌خورم که در هیچ جای دنیا به اندازه ایران اقلیت‌ها و مردم از آزادی بهره‌مند نیستند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مولوی غلام نبی‌توکلی در مراسم تقدیر از شوراهای اسلامی شهرستان تایباد افزود: در آمریکا جوان سیاه‌پوست را با گلوله به قتل می‌رسانند، در افغانستان، پاکستان، یمن و عراق، استکبار به سرکردگی آمریکایی‌ها حمام خون راه می‌اندازد، اما هیچ‌کدام از این جنایت‌ها را ضد حقوق‌بشر نمی‌خوانند.
وی گفت: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را با رافت موجود، ناقض حقوق بشر می‌دانند.
امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف تایباد با اشاره به کشتار مردم یمن توسط آل‌سعود افزود: این همه جنایت که این رژيم علیه مردم مظلوم یمن انجام می‌دهد از نظر غربی‌ها ضد حقوق بشر محسوب نمی‌شود، اما از آن طرف آمریکا و فرانسه، ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کنند.
توکلی با تاکید بر اینکه باید افتخار کنیم، در کشور جمهوری اسلامی ایران و در آرامش و امنیت کامل زندگی می‌کنیم، گفت: امروز شاهد آدم‌کشی و همدستی بعضی از کشورهای اسلامی با آمریکا و اسرائيل هستیم و لذا باید بیش از گذشته هوشیاری خود را در برابر توطئه‌های دشمن حفظ و با همراهی و بهره‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف اسلام تلاش کنیم.