kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
ناطق نوری:

تکلیفی برای ورود به انتخابات احساس نمی‌کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: در دنیای پیشرفته برای کار رجال سیاسی یک عمری تعریف می‌شود و بعد از پایان کار سیاسی باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود.


به گزارش خانه ملت ناطق نوری در نشست عصر روز یکشنبه نمایندگان ادوار مجلس در ساختمان مشروطه اظهار داشت: در آخرین روز مجلس پنجم جمله‌ای را بیان کردم که امروز نیز به آن پایبندم، در آن روز 56 ساله بودم و الان 72 سال دارم، البته از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل هستم، اما آن روز گفتم در دنیای پیشرفته برای کار رجال سیاسی یک عمری تعریف می‌شود؛ خلاقیت، ابتکار و نوآوری در دوره کار سیاسی وجود دارد و بعد از پایان کار سیاسی باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود. کادرسازی یعنی اینکه به جوانان فرصت بدهیم.
وی ادامه داد: در دنیا رجال سیاسی بعد از اتمام مدت خدمت خود در اتاق‌های فکر حضور دارند و تجربه خود را در اختیار جوانان مبتکر قرار می‌دهند. جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنوز در آمریکا موقعیت دارد و ماموریت می‌رود و از تجربیات او استفاده می‌شود؛ بنابراین باید از تجربیات خوب دیگران استفاده کرد. امام علی(ع) می‌فرماید «شما دنبال خوبی باشید، گرچه طرف مقابل مشرک باشد.»
رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه ورود به انتخابات احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم و در جناح یا گروه خاصی نیز قرار نمی‌گیرم.
گفتنی است کیهان در شماره دیروز خود ضمن گزارشی به عملیات فریب افراطیون مدعی اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم و استفاده از اعتبار برخی شخصیت‌ها از جمله ناطق نوری پرداخت.
در بخشی از این گزارش آمده بود: شواهد موجود از پروژه فریبی حکایت می‌کند که مدیران پشت صحنه جبهه مدعی اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس دهم طراحی کرده و مقدمات آن را از زبان وابستگان دست چندم خود کلید زده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده بود: در این پروژه با تلویحی نزدیک به تصریح بر فقدان پایگاه مردمی اصلاح‌طلبان تاکید شده و راه خروج از این بن بست را در بهره‌گیری از شخصیت‌هایی دیده‌اند که سابقه برجسته اصولگرایی دارند ولی طی سال‌های اخیر به دلایلی از جبهه اصولگرایان فاصله گرفته‌اند بی‌آنکه ابراز ارادت و علاقه‌ای به مدعیان اصلاحات داشته باشند. در این عملیات فریب نام و تابلوی من درآوردی اصولگرایان معتدل را برای شخصیت یا شخصیت‌های مورد نظر، زمینه بهره‌گیری از آنان را فراهم آورند.
در ادامه گزارش کیهان تصریح شده بود: سخت‌ترین عقبه پیش روی مدعیان اصلاحات در اجرای این پروژه فریب سابقه دشمنی و کینه‌توزی آشکار و تابلودار اصلاح‌طلبان باشخصیتی است که قرار است از او در این پروژه به عنوان همراه- بخوانید میانجی- سوءاستفاده کنند. در پروژه یاد شده نگاه اصلی مدیران پشت صحنه به آقای ناطق نوری است.