kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مرادی: با فدراسیون جهانی مشکلی نخواهیم داشت

معرفی رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری در غیاب رضازاده

وزنه‌برداری ایران در غیاب حسین رضازاده رئیس جدید خود را شناخت؛ از دیروز سکان هدایت این رشته مدال‌آور به علی مرادی سپرده شد تا فصلی تازه در وزنه‌برداری رقم بخورد.

سرویس ورزشی-

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری روز گذشته برگزار و در نهایت علی مرادی به عنوان رئیس جدید برگزیده شد. برگزاری این انتخابات در شرایطی بود که غیبت حسین رضازاده رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری و یکی از بزرگان این رشته ورزشی، مهمترین اتفاق آن بود. گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز که خود را برای شرکت در انتخابات به سالن آکادمی مجموعه ورزشی انقلاب رسانده بود، روز گذشته و قبل از آغاز رای‌گیری به این موضوع مهم اشاره داشت و گفت: رضازاده از قهرمانان، پهلوانان و اسطوره‌های ورزش ایران هستند. امیدوارم بقیه تداوم‌بخش راهش در قهرمانی و هدایت و رهبری باشند. از او قدردانی می‌کنم اما متاسفم از اینکه به دلیل محدودیت‌های قانونی نتوانستند در این مجمع انتخاباتی حضور داشته باشند.
گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه گفته می‌شود گزینه وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون مشخص است، گفت: گاهی اوقات مطرح می‌شود یا بعضی افراد مطرح می‌کنند که کاندیدای وزارت ورزش هستند. ممکن است فردی یا مدیری یا افراد دیگر تماس بگیرند و این گونه وانمود کنند که شخصی را پشتیبانی کردیم تا رئیس فدراسیون باشد در حالی که چنین چیزی نه از سوی من و نه از سوی معاونانم وجود ندارد. ما اجازه نداریم نسبت به یک فرد نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. اگر کسی از جانب من یا مجموعه معاونان تماس گرفته است از همین جا اعلام می‌کنم که برای ما هیچ فردی بر دیگری ارجحیت ندارد و همه یکسان هستند.
پایان بخش صحبت‌های وزیر تقدیر و تشکر از سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری بود، گودرزی در این باره اظهار داشت: چند روز پیش من به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری رفتم و تمام وزنه‌برداران از عملکرد طباطبایی رضایت داشتند که باید از او تشکر کنم. امیدوارم کسانی که به عنوان مسئولان فدراسیون انتخاب می‌شوند رفتارهای پسندیده‌ای که در جهت توسعه وزنه‌برداری است را ادامه دهند. امیدوارم کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود از خرد جمعی و توانمندی‌هایی که پیشکسوتان و قهرمانان و کسانی که آگاهی دارند استفاده کند و بتواند تمرکزی ایجاد کند تا حرکت خوبی در وزنه‌برداری ایجاد شود. ‌پس از صحبت‌های وزیر ورزش بود که رای‌گیری انجام شد و در نهایت علی مرادی که پیش از این نیز سابقه ریاست در فدراسیون وزنه‌برداری را داشت، با کسب 24 رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری معرفی گردید. احمد سعادتمند در این انتخابات 8 رای داشت و کوروش باقری صاحب 5 رای شد.
تعامل با فدراسیون جهانی
مرادی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فکر می‌کنم یک کار بزرگ در مجمع انجام گرفت که جا دارد از اعضای مجمع به خاطر انجام این کار بزرگ که سرآغاز کارهای بزرگ‌تری نیز خواهد بود تشکر کنم. با همتی که در خانواده وزنه‌برداری وجود دارد، امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم.
حالا شاید مهم‌ترین دغدغه جامعه ورزش این باشد که با توجه به رابطه نه چندان مناسب مرادی با فدراسیون جهانی، دردسرهای آیان و تیم همراهش برای وزنه‌برداری ایران آغاز شود. رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ارتباط خوبی با تاماش آیان و فدراسیون جهانی ندارد، گفت: این نمک موضوع است و طبیعی است که در هر موضوعی مشکل وجود داشته باشد. البته تعاملات برقرار شده و مشکلی نیست. ما اقدامات لازم را شروع کرده‌ایم. در ابتدا ارتباطات سرد بوده اما کم کم گرم می‌شود و در کنار آن ارتباطات خوبی شکل خواهد گرفت.
وفاق و همدلی در وزنه‌برداری
بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن هم که به عنوان نماینده ورزشکاران در انتخابات شرکت کرده بود، پس از انتخاب مرادی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم همکاری خوبی با آقای مرادی داشته باشیم و برنامه‌هایی که دارند را عملی کنند تا کم و کاستی‌ها برطرف شود. مرادی برنامه‌های جامع و خیلی خوبی را ارائه داد. در حال حاضر هم با حضور حسین توکلی وفاق و همدلی خوبی در وزنه‌برداری ایجاد شده است که امیدوارم همه بتوانیم روزهای خوبی را داشته باشیم.