kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

آماده‌سازی 20 هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

20 هزار پایگاه تابستانی آماده استقبال از دانش‌آموزان کشور است.

 
20 هزار پایگاه تابستانی آماده استقبال از دانش‌آموزان کشور است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و مکانهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور دیروز دراین‌باره گفت: این پایگاهها برای تابستان امسال و اجرای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان آماده شده است و طبق دستورالعمل ارسال شده، ستاد اوقات فراغت استانها اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف در این پایگاهها خواهند کرد.
علی‌ اکبر‌زاده افزود: شعار امسال برای تابستان هر دانش‌آموز یک مهارت است که در این راستا قرار است دانش‌آموزان با توجه به علاقه خود و با هزینه‌های اندک مهارتهایی را یاد بگیرند که در آینده می‌تواند برای آنها ایجاد اشتغال کند.
وی گفت: در این راستا طرح مزرعه من هم در اردوگاهها و کانونها اجرا خواهد شد که طبق آن به دانش‌آموزان در قالب گروه‌ها قطعه زمینی به صورت موقت داده می‌شود تا کار کشاورزی و باغی بر روی آن انجام دهند.
اکبرزاده افزود: این کارها علاوه بر کسب مهارت موجب اشتغال و درآمد موقت برای آنها نیز می‌شود.
مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و مکانهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور همچنین از جهش 2 برابری اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در نیمه دوم سال 93 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: در این مدت 600 هزار دانش‌آموز از این مناطق بازدید کردند.
اکبرزاده در زمینه خرید کتاب و حمایت از کتابخوانی هم گفت: یک میلیارد و 600 میلیون تومان امسال برای خرید کتاب مدارس ابتدایی روستایی و شهری اختصاص یافته که برای توزیع با نظر کارشناسان و معلمان اولویت با مدارس عشایری و روستایی است.