kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
رویترز به نقل از منابع نظامی اسرائيل خبر داد

تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به بلندی‌های جولان اشغالی

براثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بلندی‌های جولان اشغالی در مرز فلسطین اشغالی و سوریه 4 نفر کشته شدند.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع نظامی اسرائيلی مدعی شد که حمله هوایی این رژیم به بلندی‌های جولان برای ناکام گذاشتن عملیات تروریستی در این منطقه صورت گرفته است.
شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز به نقل از این منابع ادعا کرد که 4 فرد کشته شده از نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان هستند. براساس این گزارش، حمله فوق روز یکشنبه صورت گرفته است. حزب‌لله لبنان و سوریه به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.
رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که به دنبال درگیری بین ارتش سوریه و افراد مسلح در منطقه جولان اشغالی ارتش اسرائیل جنگنده‌های خود را به این منطقه فراخوانده است.
از سوی دیگر پایگاه خبری العهد لبنان نیز از پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر صیدا و روستاهای شرقی آن و اردوگاه الحلوه در لبنان خبر داد.
این در حالی است که شبکه خبری العربیه طی گزارشی مدعی شد جنگنده‌های اسرائیلی پیش از این حمله حملات هوایی را علیه تیپ 155 سوریه در «القطیفه» در منطقه «القلمون» سوریه صورت دادند.
گزارش شده ارتش اسرائيل نیروهای خود را در مرزهای سوریه و لبنان نیز به حال آماده‌باش درآورده است. این تصمیم در پی انتشار خبر کشته شدن چهار سوری در حمله جنگنده‌های اسرائیلی در منطقه جولان اتخاذ شد.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخشی از بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرد و در سال 1981 اعلام کرد که این بخش اشغالی را به خود الحاق کرده است این امر هیچ‌گاه از سوی مجامع بین‌المللی پذیرفته نشد.
رژیم صهیونیستی پیشتر نیز چند بار در منطقه مرزی با سوریه دست به عملیات نظامی علیه نیروهای سوری و حزب‌الله لبنان زده بود که در آخرین مورد آن چند تن از اعضای ارشد حزب‌الله در حمله جنگنده‌های اسرائيلی کشته شدند. اگر چه حزب‌الله لبنان در فرصت مناسب و در مزارع شبعا پاسخ کوبنده‌ای به این حملات داد.
تلفات سنگین تروریست‌ها
از تحولات میدانی سوریه اما خبر می‌رسد، بر اثر درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در اطراف ادلب بیش از 40 تن از افراد مسلح کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.
هواپیماهای ارتش سوریه نیز طی چندین مرحله مواضع تروریست‌ها در اطراف شهر «جسر الشغور» را بمباران کردند و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.
از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک «غانیا» در حومه جسر الشغور واقع در استان ادلب را آزاد کنند. یکی از یگان‌های ارتش سوریه نیز با انجام کمینی در مسیر تعدادی از تروریست‌های مسلح در بیمارستان این شهرک همه آنها را به هلاکت رساند.
این در حالی است که تروریست‌های جبهه النصره منازل شهروندان این شهرک را منفجر کرده و تعداد زیادی را به قتل رساندند.
استان ادلب اوایل فروردین ماه سال جاری با حمایت‌های گسترده ترکیه به دست تکفیری‌ها افتاد.