kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه‌روز


* از میان هزاران واژه، اسم، صفت، تمثیل، انتخاب‌ «خورشید» برای توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط امام راحل(ره) بسیار هوشمندانه بوده است. در طول این 26 سال زعامت معظم‌له، هر که کوشید  جلوی پرتو افشانی این خورشید را بگیرد، خسته و زخمی و بیچاره و بی‌آبرو به گوشه‌ای خزید، اما ذره‌ای از نور و حرارت خورشید کم نگردید. حکایت این روزهای برخی فتنه‌گران هم همین است که با ذهن علیل و بیمار خود می‌خواهند بر روی خورشید خاک بپاشند!
7977---0912
* تنها نتیجه‌ای که از عملیات طوفان قاطعیت عربستان بر علیه ملت مظلوم یمن می‌توان تصور کرد تخلیه انبار سلاح‌ها و مهمات خریداری شده از آمریکا توسط آل سعود است که مجدداً باید با پول چند هزار شاهزاده عیاش این کشور خریداری و جایگزین شود.
شجاع از بوکان
* پس از 27 روز جنایت علیه مردم مظلوم یمن توسط دژخیمان آل سعود صهیونیستی ،آل سعود به هر یک از خلبانان قاتل غیر‌نظامیان یمنی یک دستگاه خودروی گرانقیمت هدیه کردند! امثال احمد شهید چرا اینجا دم از حقوق بشر نمی‌زند؟
علیمردانی
* مسئولان هسته‌ای کشور می‌گویند نگارش فکت‌شیت ایرانی سخت و زمان‌بر است اما چه طور آمریکایی‌ها نیم ساعت پس از بیانیه لوزان، فکت‌شیت خود را ارائه کردند؟
9891---0918
* آقای ظریف شما که قصد تحقق شعار سال یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت  را دارید چرا تکلیف فکت شیت ایرانی را برای مردم روشن نمی‌کنید؟
8720---0912
*وقتی جنگ صفین در صدر اسلام به‌رغم رسیدن سپاه حضرت علی(ع) به نزدیکی خیمه معاویه به حکمیت و آثار سوء آن کشیده می‌شود و فجایع پس از آن به بار می‌آید چرا به ما اجازه نمی‌دهند بابت مذاکره هسته‌ای با شیطان بزرگ با توجه به فریبکار بودن آمریکایی‌ها دلواپس باشیم؟
1442---0913
* جناب آقای نوبخت، شما در خصوص حذف یارانه ثروتمندان طفره می‌روید در حالی که سال گذشته وزیر اقتصاد در برابر نمایندگان مجلس اعلام کرد 10 میلیون از ثروتمندان و متمکنین شناسایی شده‌اند و یا وزیر تعاون بر شناسایی آنان تاکید کرد. بر همگان روشن است که عدم حذف یارانه ثروتمندان به جهت تدبیر انتخابات مجلس پیش روست که ماهها به زمان برگزاری آن مانده است؟ در این مدت با حذف این قشر متمکن و بی‌نیاز از دریافت یارانه می‌توان هزاران میلیارد تومان را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر اختصاص داد. خدا را خوش نمی‌آید برای پیروزی در انتخابات یک جریان با سرنوشت ملت بازی شود.
محمدرضا فخرالساعه- جانباز
* برای بررسی موضوع تزریق پول کثیف در انتخابات ابتدا باید به نقش رانت مالی دانشگاه آزاد اسلامی و عملکرد آن در فتنه 88 پرداخت.
5589---0914
* در مراسم ختم مادر یکی از سران فتنه به احترام پدر این خانواده که از یاران انقلاب بود شرکت کرده بودم. بعد از پایان مراسم وقتی با عده‌ای فتنه‌گر که شعارهای ضد نظام سر داده‌بودند مخالفت کردم، هم مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و هم کیف پول بنده را دزدیدند، عرضم این است که بنویسید چرا بیشتر فتنه‌گران دزد هم هستند؟
پاسیار
* همان طیف که در سال 67 جام زهر به امام داد در سال 88 هم دروغ بزرگ 11 میلیون تقلب را کلید زد و آن فتنه بزرگ را به وجود آورد. امروز نیز همان طیف درصدد تحمیل قطعنامه‌ای همانند 598 به نظام است که البته با بصیرت مردم و در صحنه بودن آنها و تبعیت از ولایت ان‌شاءالله آرزوی برآوردن خواسته دشمن را به گور خواهد برد. خوب است کیهان بار دیگر دروغ‌های بزرگ تقلب 11 میلیونی برخی خواص دنیاگرا و غافل و به دشمن پیوسته در سال 88 را برای مردم مرور کند. نکته دیگر اینکه رئیس جمهور محترم اظهار می‌دارند موشک داشتن افتخار نیست ! ایشان بفرمایند چه چیزی مقاومت 8 روزه، 22 روزه، 33 روزه، 51 روزه را در غزه و لبنان بر دشمن تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی پیروز کرد؟ چرا داشته‌های خودمان را انکار و نداشته‌های دشمن را داشته فرض می‌کنیم! به آیات 217 بقره/ 3 زمر/ 119 آل‌عمران مراجعه کنید...
رمضانعلی اسلامی استاد بازنشسته دانشگاه خواجه‌نصیر
* بعضی‌ها به این فکر افتاده‌اند که می‌توانند از طریق خاطره‌سازی در پستوی خود امام جدیدی مطابق میل خود بسازند و به جامعه تحمیل کنند. ما مردم فقط امامی را می‌شناسیم که صحبت‌های تاریخ‌سازشان در 21 جلد صحیفه نور و وصیت‌نامه آمده است.
5206---0913
* جانباز 75 درصد  از ناحیه قطع دست هستم. بنویسید به‌رغم اینکه دولت موضوع قطع یارانه‌ها را تکذیب کرده ولی حقیقت این است که یارانه برخی از اقشار ضعیف جامعه‌ مثل بنده را قطع کرده‌اند. ضد و نقیض‌گویی مسئولان نسبت به یکدیگر، بیش از هر چیز ما مردم را رنج می‌دهد.
علی نجفیان از همدان
* حذف یارانه گندم و آرد برای نانوایی‌ها که ارتباط مستقیم با قوت مردم دارد کار خطرناکی است. اینجا جای آزمون و خطا نیست.
1635---0913
* سخنگوی دولت در تاریخ 9۴/2/1 هرگونه افزایش قیمت نان را رد می‌کند ولی درست روز بعد 94/2/2 بسیاری از نانوایی‌ها اقدام به افزایش 50 درصدی نان می‌کنند. البته بنده  با 100 درصد افزایش قیمت نان هم مشکلی ندارم ولی از بی‌صداقتی‌ها رنج می‌برم.
عسگری- شهرک غرب
* مومنانی که فیش عمره در اختیار دارند چه زیبا است ضمن انصراف، پول این حج مستحبی را  برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان یمنی از بمباران‌های وحشیانه آل سعود هزینه بکنند. خدا می‌داند که در شرایط حاضر ثواب بیشتری از اعمال عمره نصیب آنها خواهد شد.
1713---0915
* عزل صددرصد استانداران و به همین تعداد فرمانداران کشور توسط این دولت افتخار نیست چرا که بیانگر تمامیت‌خواهی و لذا برخلاف تدبیر و حکمت است.
6152---0915
* چرا این همه میلیاردی صرف فوتبال بی‌خاصیت و بی‌نتیجه می‌شود ولی پرداخت وام ازدواج 2-3 میلیونی دختران و پسران جوان 2-3 سال تاخیر می‌افتد؟
8249---0913
* از دولت و نمایندگان تقاضا داریم در خصوص بررسی رتبه‌بندی معلمان و کارکنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش، معلمان و کارکنان اداری و بازنشسته قبل از سال 86 را با شاغلان فعلی همسان‌سازی نمایند.
یزدانی
* حذف کمک هزینه عائله‌مندی همزمان با پرداخت روزانه 11 میلیون به امثال کی‌روش چه توجیهی دارد؟
6809---0913
* با افزایش هزینه اشتراک فاضلاب که به 4 میلیون تومان رسیده چگونه اعلام می‌کنند تورم کاهش پیدا کرده است. یک بار در طول سال این نرخ را افزایش می‌دهند و یک بار در سال بعد بر اساس تورم سالانه ایجاد شده ناشی از آن قیمت را بالا می‌برند!
7880---0916
* خوب است کرایه اتوبوس‌های خطی شرکت واحد را مثل مترو برحسب ایستگاهی که مسافر پیاده می‌شود محاسبه و دریافت کنند تا به عدالت نزدیک باشد.
6937---0919
* هر دو پسرم را به ازدواج و تشکیل خانواده مشترک تشویق کردم ولی دولت یارانه هر دو را قطع کرده است. به قول معروف چه می‌خواستیم چه شد!
9059---0914