kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
پرسپولیس قدر پیروزی را ندانست، نفت در صدر جدول ماند

استقلال بازنده نبرد مدعیان کسب عنوان قهرمانی

توقف پرسپولیس در مسجد سلیمان، شکست استقلال، برتری تراکتورسازی و تداوم صدرنشینی نفت تهران، مهمترین اتفاقات هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد. در نخستین بازی هفته تیم پرسپولیس در شرایطی که با دو گل از میزبان خود پیش بود در نهایت برابر نفت مسجد سلیمان به تساوی دو - دو رضایت داد. در این بازی  دقیقه 23 عالیشاه و دقیقه 37 علیپور برای پرسپولیس و کیوان امرایی دقیقه 43 و رضا الله‌کرم چعب دقیقه ۹۰+۴ برای نفت مسجد سلیمان گلزنی کردند. در دقیقه 57 این بازی  روسلان ملزدینف در محوطه جریمه با کف پا به پهلوی سوشا مکانی زد تا علیرضا فغانی بلافاصله او را اخراج کند. البته این بازی حواشی بسیاری در دل خود داشت تا جایی که اعضای تیم پرسپولیس به شدت از میزبانی نفت مسجد سلیمان ناراضی بودند.  در دیگر بازی گسترش فولاد در تبریز میزبان فولاد خوزستان بود که در پایان این دیدار فولاد تبریز با حساب سه بر یک مقابل هم‌خانواده خوزستانی‌اش به برتری رسید. گل‌های این بازی را جابر انصاری دقیقه (9)، (65) و مگنو باتیستا دقیقه (37) از روی نقطه پنالتی برای گسترش فولاد و محمد قاضی (72) برای فولاد خوزستان به ثمر رساندند. مهدی بدرلو در دقیقه 68 پنالتی بدست آمده برای فولاد خوزستان را از دست داد.  در دیگر بازی همزمان، دو تیم راه‌آهن و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه شهدای قدس تهران به مصاف هم رفتند. در پایان این دیدار حساس تراکتورسازی با حساب سه بر صفر پیروز شد تا تهران را با دست پر به مقصد تبریز ترک کند. فرید بهزادی کریمی(43)، مهدی کیانی (85) و ادینیو (87 - پنالتی) برای تراکتور گلزنی کردند.
شکست دوباره استقلال از نفت
اما در حساس‌ترین بازی، جدال مدعیان کسب عنوان قهرمانی را نفت با نتیجه یک بر صفر از استقلال تهران برد. تک گل این بازی را پادوانی در دقیقه 80 به ثمر رساند. نیمه نخست بازی تحرک چندانی نداشت و دو تیم بازی محتاطانه‌ای را در پیش گرفتند و تنها موقعیت جدی بازی به موقعیت تک به تک آرش برهانی با علیرضا بیرانوند خلاصه می‌شد که با خروج به موقع دروازه‌بان نفت، دروازه زردپوشان بسته ماند. در نیمه دوم بازی کمی بهتر شد، تا جایی که نفت صاحب یک ضربه پنالتی شد. در دقیقه 59 خطای حنیف عمران زاده بر روی علی قربانی، مهاجم نفت، زردپوشان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد، اما لئوناردو پادوانی نتوانست دروازه استقلال تهران را باز کند. البته پادوانی در دقیقه 80 اشتباه خود را جبران کرد و با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد و نفت را به صدر جدول فرستاد. استقلال پس از این گل، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد و دو بار در دقایق ۸۵ و ۹۰ توسط رضا عنایتی و سجاد شهباززاده در آستانه به ثمر رساندن گل تساوی بود که درخشش بیرانوند مانع از باز شدن دروازه نفت شد.  لازم به یادآوری است که استقلال در بازی رفت نیز مغلوب نفت تهران شده بود. نفت با این پیروزی جایگاه خود در صدر جدول را از تراکتورسازی پس گرفت.
اما در ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم روز گذشته نیز یک بازی برگزار شد که طی آن تیم استقلال خوزستان برابر صبای قم به برتری دو بر صفر دست یافت. در این دیدار سیدمهدی سیدصالحی گل اول تیمش را در دقیقه 65 و در برگشت ضربه پنالتی، وارد دروازه صبا کرد و میثم بائو هم در دقیقه 68 موفق شد دومین گل استقلال خوزستان را به ثمر برساند.  استقلال خوزستان با این پیروزی 23 امتیازی شد و با صعودی دو پله‌ای به رتبه دوازدهم جدول رسید.
برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به این شرح است:
دوشنبه ۹۳/۱۲/۲۵
* پیکان تهران ....................... ذوب‌آهن اصفهان(ساعت ۱۵:۳۰)
* سپاهان اصفهان ......................... پدیده مشهد(ساعت ۱۵:۳۰)
جمعه ۹۴/۱/۱۴
* سایپا البرز ..................................... ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۷)