kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

اخبار ورزش جهان


* مراسم 500 روز مانده به المپیک 2016 برزیل قرار است 21 اسفند در دهکده بازی‌ها برگزار شود. این دهکده در غرب ریودوژانیرو واقع شده و تا الان 75 درصد کامل شده تا پایان سال کار به پایان می‌رسد. ساخت این دهکده از جولای 2012 شروع شده است و 31 ساختمان در این دهکده وجود دارد. هر ساختمان 17 طبقه دارد و در هر ساختمان 10 هزار و 160 اتاق خواب با ظرفیت 18 هزار میهمان در نظر گرفته شده است.
* تیم ملی فوتبال زیمبابوه به دلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق سرمربی پیشین خود، از شرکت در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه محروم شد.
* دومین شب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی و صعود تیم‌های بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن به مرحله بعد به پایان رسید. دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که در مهمترین آنها، چلسی انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برابر میهمان فرانسوی خود،‌ پاری‌سن‌ژرمن با تساوی 2 بر 2 متوقف شد تا در  مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 3 مساوی کند اما به خاطر گل زده کمتر در خانه حریف (تساوی یک بر یک بازی رفت) از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند. در دیگر بازی بایرن مونیخ آلمان در مصاف با شاختار دونتسک کار آسان‌تری برای صعود داشت. باواریایی‌ها که در بازی رفت به تساوی بدون گل بسنده کرده بودند، در خانه با نتیجه 7 بر صفر موفق به شکست میهمان اوکراینی خود شدند.
*در پی کسب نتایج ضعیف تیم‌های منچستریونایتد و رئال مادرید، برخی از رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی روز گذشته عنوان کردند که احتمالاً جای آنچلوتی با لوییس فان خال، سرمربی منچستریونایتد در پایان فصل جاری جا بجا خواهد شد.
*یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان که موفق شد سال گذشته میلادی ژرمن‌ها را قهرمان جهان کند، قراردادش را با آلمانی‌ها تا پایان سال 2018 تمدید کرد.پیش از این قرارداد لوو تا پایان جام ملت‌های 2016 اروپا بود که دو سال دیگر به این مدت اضافه شد.همچنین اولیور بیرهوف هم تا سال 2020 مسئول آکادمی فوتبال آلمان خواهد بود.