kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

تظاهرات دانشجویان در ۴ شهر ایتالیا علیه سیاست‌های ریاضتی

هزاران نفر از دانشجویان ایتالیایی در چهار شهر این کشور با شرکت در تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضتی در نظام آموزشی کشور اعتراض کردند.


به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، هزاران نفر از دانشجویان ایتالیایی روز پنجشنبه با برپایی تظاهرات در شهرهای رم، میلان، ناپل و تورین نسبت به اصلاحات ریاضتی  اعلام شده از سوی دولت در نظام آموزشی این کشور اعتراض کردند.
معترضان در این چهار شهر بزرگ، پارچه‌نوشته‌هایی در اعتراض به اصلاحات نظام آموزشی در دست داشتند. پارلمان ایتالیا قرار است به زودی درباره اصلاحات پیشنهادی دولت بحث و تبادل نظر کند. کاهش بودجه نظام آموزشی یکی از پیشنهادهای ارائه شده از سوی دولت این کشور است.
 همزمان با تظاهرات ضد ریاضتی در ایتالیا، رئیس حزب ضدیوروی آلمان نیز  «تمرکز بیش از حد اروپا روی یونان» را اشتباه خوانده و با اشاره به اینکه فرانسه و ایتالیا هم هنوز نتوانسته‌اند بر بحران مالی خود غلبه کنند خواستار خروج این  دو کشور از منطقه یورو شد.
«برند لوکه» گفت: «حتی کشور فنلاند به ‌ظاهر پایدار نیز در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری شایستگی رقابت خود در عرصه اقتصادی را از دست داده است. دردآورتر این است که کشورهای مهم و بزرگ منطقه یورو مانند ایتالیا و فرانسه هم هنوز نتوانسته‌اند بر مسائل و مشکلات خود غلبه کنند و همچنان برای بهبود اوضاع خود مهلت دریافت می‌کنند.»
بحران اقتصادی در کشورهای حوزه یورو باعث شده شماری از کشورهای بحران‌زده به فکر خروج از یورو بیفتند.