kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

بازپس‌گیری ۳۳۵ هکتار اراضی دولتی یزد از تصرف زمین‌خواران

۳۳۵ هکتار از اراضی دولتی استان یزد امسال خلع ید شد.

یزد - خبرنگار کیهان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در سال‌های اخیر عده‌ای متخلف و سوءاستفاده‌گر بر روی آگهی‌های منابع طبیعی استان که در روند مراحل اداری دریافت سند مالکیت منتشر می‌شود، اعتراض می‌گذارند و با دور زدن قانون و به‌‌زعم خود استفاده از شیوه‌های قانونی، سعی در تصرف اراضی ملی دارند.
سیدابوالفضل وکیلی افزود: در سال جاری ۶۸۵ پرونده حقوقی در این زمینه تشکیل شده است که ۸۸ مورد خلع ید و ۶۶ مورد نیز در حال طی مسیر خلع ید است و در مجموع از ۸۲۷ هکتار اراضی ملی تصرف شده، ۳۳۵ هکتار در سال جاری خلع ید شد.
وی با بیان اینکه اقلیم استان یزد کاملا بیابانی است، از وجود ۱۳ کانون بحران فرسایش بادی در این استان خبر داد و عنوان کرد: این کانونهای فرسایش بادی همه شهرستانهای استان یزد را تحت تاثیر قرار داده ا ست.
وکیلی با بیان اینکه حجم ریزش‌های جوی در استان یزد حدود هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب در سال است، خاطرنشان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این بارشها به سیلاب و هرز آب تبدیل شده و هدر می‌رود و نه تنها استان از آن بهره‌مند نمی‌شود بلکه متحمل خسارات سیل نیز می‌شود و به همین دلیل اجرای طرح‌های آبخوان‌داری در این استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با تاکید به اجرای طرح کمربند سبز در یزد اظهار کرد: این طرح از سال ۷۵ مصوب شده اما هنوز به‌طور کامل اجرایی نشده و تاکنون در مجموع ۱۹۱ هکتار از کمربند سبز یزد اجرایی شده است.