kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
رئیس اداره میراث فرهنگی رباط‌کریم:

روستاهای رباط‌کریم قدمت هزاران ساله دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط‌کریم از قدمت هزاران ساله روستاهای این شهرستان خبر داد.


محمود بهارلو اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند در جذب بیشتر مسافران و گردشگران تأثیرات به‌سزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران بوده است افزود: توسعه خدمات به مسافران و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای پیشرفت صنعت گردشگری در این شهرستان باید انجام شود.
بهارلو تصریح کرد: شهرستان رباط‌کریم با تاریخ ۷۰۰۰ ساله می‌تواند یکی از شهرستان‌های مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی محسوب شود.
وی اعلام کرد: یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهرستان وجود روستاهایی با قدمت هزاران ساله است که همیشه مورد توجه بوده است.
بهارلو گفت: قدمت آثار تاریخی و باستانی شهرستان رباط‌کریم مانند تپه روستای حصار مهتر، روستای یقه به هزاره اول قبل از میلاد و قلعه سنگی به هزاره چهارم قبل از میلاد و کاروانسرای حاج‌کمال به دوران قاجاریه باز می‌گردد که در مسیر جاده ابریشم واقع شده است.
وی افزود: ۴۰ اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان شناسایی شده که از این میان ۵ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
بهارلو وجود بقای متبرکه و مقبره امامزادگانی چون امامزاده محمدتقی(ع)، امامزاده عمادالدین(ع)، امامزاده هادی و مهدی(ع)، امامزاده ابوطالب(ع) و همچنین آسیاب آبی، کاروانسرای قلعه سنگی و حاج کمال، رود شور و کوه‌های تخت رستم را نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی، شهرستان رباط‌کریم عنوان کرد.