kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال


قطعی شدن نایب رئیسی کفاشیان در کنفدراسیون آسیا؟
رئیس فدراسیون فوتبال ایران، امروز و با پایان ثبت نام انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل بی‌رقیب بودن، زودتر از زمان برگزاری انتخابات به عنوان نایب رئیس این کنفدراسیون انتخاب خواهد شد. پس از ایجاد منطقه جدید در آسیا به اسم آسیای میانه (CAFA) و حضور فدراسیون ایران در این منطقه، طبق هماهنگی‌های موجود مقرر شده است تا علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به نمایندگی از این منطقه برای نامزدی نایب رئیسی ثبت‌نام کند که به این ترتیب به نظر می‌رسد از حالا نایب رئیسی کفاشیان در دور بعدی انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا حتمی باشد.بر همین اساس و طبق اعلام AFC امروز مهلت ثبت‌نام برای کرسی‌های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا به پایان می‌رسد و در صورتی که تا پایان مهلت مقرر، از منطقه CAFA هیچ فرد دیگری برای نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت‌نام نکند که البته طبق توافقات موجود بعید است چنین اقدامی صورت گیرد، علی کفاشیان امروز خیلی زودتر از موعد مقرر و حدود دو ماه جلوتر به دلیل بی‌رقیب بودن به عنوان نایب رئیس AFC انتخاب خواهد شد. انتخابات کرسی‌های مختلف AFC دهم اردیبهشت در بحرین برگزار می‌شود و طبق مقررات این کنفدراسیون، باید از هر منطقه یک نایب رئیس برای AFC انتخاب شود. این منطقه در حال حاضر داری 6 عضو از جمله ایران، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان است.
آزمون به روستوف پیوست
سردار آزمون مهاجم با آتیه فوتبال ایران به صورت قرضی به تیم روستوف روسیه پیوست.قرار داد آزمون به صورت قرضی و سه و نیم ماهه است و او پس از این مدت باید به روبین‌کازان برگردد. هدایت روستوف بر عهده قربان بردیف است. او که پیش از این هدایت روبین‌کازان را بر عهده داشت، اعتقاد ویژه‌ای به بازیکن جوان فوتبال ایران دارد. نایب رئیس باشگاه روستوف هم در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی از نهایی شدن قرارداد آزمون خبر داده است.
ایران- شیلی، 6 فروردین در اتریش
ورزشگاه و ساعت برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و شیلی مشخص شد. دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و شیلی در تاریخ 6 فروردین 94 برگزار می‌شود. بر همین اساس این دیدار در اتریش و در شهر سانکت پولتن که در فاصله 94 کیلومتری از وین قرار دارد از ساعت 20 (به وقت محلی) برگزار خواهد شد. NV Arena میزبان دیدار تیم‌های ملی ایران و شیلی در سال 2012 ساخته شده و دارای ظرفیت هشت هزار نفری است.
همچنین تیم‌های ملی کشورمان و ازبکستان در صورتی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها با یکدیگر همگروه نشوند، در تاریخ 21 مهرماه سال آینده در تاشکند  دیداری تدارکاتی را برگزار می‌کنند.
انتقاد از انتقال انصاری‌فرد به اوساسونا
یک سایت معتبر اسپانیایی در گزارشی به عملکرد ضعیف انصاری‌فرد در فصل جاری پرداخت و انتقال وی به اوساسونا را اشتباه خواند. سایت خبری «دیاریو دی ناوارا» در گزارشی با عنوان «مدیریت ورزشی ضعیف، ضعف دیگری که اوساسونا را نابود کرد» نوشت: کریم انصاری‌فرد نتوانست حتی یک گل در این فصل بزند؛ او تحت‌الشعاع حضور نینو، گلزن تیم قرار گرفت و نیمکت‌نشین شد. به گفته یک منبع موثق  برخی از بازیکنان ملی‌پوش که تابستان گذشته به تیم ملحق شدند مانند کادامورو، سدریک و انصاری‌فرد در پایان فصل باشگاه را ترک خواهند کرد.
نایب قهرمانی ایران در جام جهانی فوتسال هنرمندان
تیم ملی رومانی قهرمان جام جهانی فوتسال هنرمندان شد. در بازی پایانی جام جهانی فوتسال هنرمندان که نخستین دوره آن به میزبانی ایران و در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شد، دیروز تیم‌های ملی ایران و رومانی به مصاف هم رفتند که در نهایت آبی‌پوشان رومانی با نتیجه 4 بر یک هنرمندان ایران را شکست دادند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. تیم ملی هنرمندان ایران در این بازی از بازیکنانی نظیر رضا ناصری (دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال)، محمدرضا حیدریان (ملی‌پوش سابق فوتسال)، سعید بیگی، محمد نوازی(ملی‌پوش سابق استقلال)، مهدی حب‌درویش (رکورددار روپایی)، پژمان جمشیدی (ملی‌پوش سابق پرسپولیس)، مهدی صالح‌پور (بازیکن سابق استقلال) و حسین پورکریمی در ترکیب خود استفاده کرد. تک گل ایران را در این بازی محمد نوازی ملی‌پوش سابق استقلال به ثمر رساند. این بازی‌ها بر روی چمن مصنوعی و زمینی بزرگتر از فوتسال برگزار می‌شد که هر تیم هفت بازیکن در زمین داشت.لازم به یادآوری است گودرزی وزیرورزش، نوجوان مشاوروزیرو رئیس هیات مدیره شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی کشور، گرشاسبی، افتخاری، اولیایی و قلعه نویی از مهمانان ویژه این بازی بودند.