kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

تعویض مفصل و لوازم مصرفی آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: لوازم مصرفی و تجهیزات بیمارستانی بیماران خاص نظیر تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام. اس به صورت رایگان می‌شود.



انوشیروان محسنی بندپی افزود: امروز داروهای ناباروری، بیماران پیوندی، مغز و استخوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تازه‌ترین خدمتی که از چند روز گذشته ارائه آن به بیمه شدگان به تصویب رسیده خدمات مربوط به تعویض مفصل است که بر این اساس تعویض مفصل و لوازم مصرفی آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بسیاری از داروهای کم‌یاب، گفت: به عنوان خدمتی دیگر قصد داریم که  با بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز قرار داد منعقد کنیم که ارائه خدمات بیمارستانی برای بیمه شدگان وسعت بیشتری پیدا کند.
وی گفت: 750 قلم از داروی بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله بیماری سرطان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. وی افزود: تاکنون بیش از 8 میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت ایران را دریافت کرده و این میزان تا 9 میلیون نفر افزایش می‌یابد. محسنی با بیان اینکه ارتقای کیفیت بیمه سلامت در دستور کار ما قرار دارد، بیان کرد: عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی، زیر پوشش قرار دادن خدمات دهان و دندان افراد زیر 14 سال، از جمله خدمات جدیدی است که از سوی بیمه سلامت در حال انجام است.
این مسئول ادامه داد: در تهران و مراکز استان‌ها 75 درصد هزینه سلامت و درمان از طریق بیمه سلامت، 12 درصد از محل هدفمندی یارانه و 12 درصد نیز توسط مردم پرداخت می‌شود. محسنی بندپی، در مراسم کلنگ‌زنی بیمه سلامت شهرستان نور و افزایش 65 درصدی ویزیت، افزایش 120 درصدی تعرفه خدمات جراحی، بیهوشی و غیره را از جمله اقدامات برای استانداردسازی خدمات بیان کرد.
وی گفت: در زمینه ساخت و ساز در حوزه سلامت برای تمام شهرستان‌هایی که فاقد اداره سلامت هستند، ردیف تشکیلاتی گرفته‌ایم و برای همه شهرستان‌‌های جدید مانند عباس‌آباد، میاندرود، جویبار، فریدونکنار تشکیلات تفصیلی گرفته‌ایم. محسنی بندپی با اشاره به آغاز ساخت اداره بیمه سلامت نور گفت: این پروژه تا هفت یا هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.