kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی خبر داد

تغییرات گسترده در محتوای برخی کتاب‌های درسی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی از تغییرات گسترده در محتوای برخی کتاب‌های درسی خبرداد.


محمود امانی تهرانی درحاشیه کارگاه آموزشی برنامه درسی ملی ویژه کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی نواحی یک و دو بندرعباس با اعلام این خبر، افزود: درادامه روند تغییرات نظام آموزشی، سال آینده کتاب‌های درسی دو پایه پنجم و نهم کاملاً جدید التالیف هستند.
وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی جاری کتاب‌های درسی دو پایه چهارم و هشتم با تغییر روبرو شد، به طوریکه در پایه چهارم بیشترین تغییرات را در کتاب ریاضی، اجتماعی و کتاب‌های فارسی و زبان آموزی داشته ایم.
وی اضافه کرد: در دو کتاب دینی(هدیه‌های آسمانی) وعلوم تجربی نیز تغییراتی به صورت آزمایشی اعمال و از سال آینده به شکل سراسری اجرایی خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی با اشاره به اینکه همه کتاب‌های پایه هشتم جدیدالتالیف هستند، بیان داشت: کتاب‌های دینی و قرآن نیز در این پایه بازنویسی شده و کتاب‌های مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، عربی، علوم تجربی، ریاضی، تفکر و سبک زندگی و کار و فناوری نیز همگی جدیدالتالیف هستند.
وی خاطرنشان کرد: کمترین میزان تغییر در کتاب قرآن و دینی و بیشترین تغییر در کتاب‌های عربی، مطالعات اجتماعی، ریاضی و زبان انگلیسی صورت گرفته است. امانی تهرانی ادامه داد: برای کتاب‌های جدیدالتالیف فیلم ویدئویی راهنمای تدریس ارایه شده است و فیلم برخی از دروس نیز در یک نرم افزار جامع تر، کتاب راهنمای معلم و سایر دروس مناسب برای معلمان گنجانده شده است.
مدیرکل دفتربرنامه ریزی و تالیف کتب درسی در پایان با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت با حضور مولفان کتاب‌های جدیدالتالیف برگزار شده است، اظهار کرد: به منظور آشنایی معلمان با کتاب‌های جدیدالتالیف و روش‌های تدریس علاوه بر دوره‌های ضمن خدمت، فیلم‌های ویدیویی کتب تغییریافته نیز منتشر شده که در پایگاه اینترنتی رشد به نشانی www.roshd.ir برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان بارگذاری شده است.