kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد

سقوط یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند

یک فروند بالگرد روز پنجشنبه در حوالی امامزاده ابراهیم واقع در ارتفاعات دربند سقوط کرد.


به گزارش تسنیم؛  روز پنجشنبه 7 اسفند  در ساعت 14:50 یک فروند بالگرد کلاس 214 با سه سرنشین در حوالی امامزاده ابراهیم پس‌قلعه در ارتفاعات دربند سقوط کرد که متاسفانه همه سرنشینان این بالگرد جان سپردند.
در ساعات اولیه گمانه‌زنی‌ها حکایت از این امر داشت که این بالگرد متعلق به سازمان امداد و نجات هلال احمر بوده است ولی سخنگوی این سازمان ضمن تکذیب خبر مذکور اعلام کرد: در حال حاضر تمام 17 فروند بالگرد هلال احمر صحیح و سالم در پایگاه‌های خود مستقر هستند و بالگرد سقوط کرده متعلق به هلال احمر نیست.
در همین حال، حسن فراهانی رئیس جمعیت هلال‌احمر شمیرانات اظهار داشت که ظاهرا بالگرد متعلق به ارتش بوده و تا الان 3 گروه امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
این در حالی بود که امیرمحمدعلی احمدآبادی مدیرعامل پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران اصرار داشت که این بالگرد متعلق به هلال احمر بوده و حین انجام مانور برای ستاد بحران دچار سانحه شده است.
این اظهارنظرهای متناقض ادامه داشت تا اینکه معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور با تشریح مالکیت بالگرد حادثه‌دیده در دربند گفت: این بالگرد متعلق به سازمان مدیریت بحران کشور بود که در اختیار شرکت پنها قرار داشت.
اسماعیل نجار در تشریح مالکیت بالگرد حادثه‌دیده در دربند اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور از سال‌های قبل دو فروند بالگرد خریداری کرده بود که برای نگهداری تعمیرات و در نهایت تولید در اختیار شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپترهای ایران) وابسته به سازمان صنایع هوایی (زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) بود.
وی ادامه داد: در روز پنجشنبه یکی از این بالگردها سقوط کرد اما این بالگرد در حال ماموریت از طرف سازمان مدیریت بحران کشور نبوده بلکه به احتمال زیاد پرواز تعمیر و نگهداری داشته است ولی با این وجود علت دقیق سقوط و پرواز در دست بررسی کارشناسی است.