kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
رئیس قوه قضائیه در خرم‌آباد:

فتنه‌گران جاده صاف‌کن بیگانگان بودند

رئیس قوه قضائیه با انتقاد شدید غربی‌ها از دخالت مکرر در امور داخلی کشورمان و حمایت از فتنه‌گران تاکید کرد: توصیه‌های آمریکا در مورد فتنه‌گران یاوه‌گویی است.

خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی دیروز در کنگره فخر نور در خرم‌آباد و بزرگداشت برادران شهید سیدنورالدین و سیدفخرالدین رحیمی و 55 شهید روحانی لرستان تاکید کرد: رسیدگی به جرایم کسانی که در جریان فتنه تاثیرگذار بوده‌اند، یک وظیفه و حقی از مردم بر ماست.
وی تصریح کرد: ما هنوز با اتکا به خون همین شهدا که امروز برای بزرگداشت آنها دور هم جمع شده‌ایم و با اتکا به بصیرت مردم که در راهپیمایی‌هایی نظیر 22 بهمن متجلی می‌شود با صدای بلند به وزارت خارجه و  رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.
رئیس دستگاه قضا افزود: دوران کاپیتولاسیون که کشور را فروخته بودند به اتمام رسیده است و امروز دولت و مردم ما متحول شده و حاضر نیستند عزت جوانان را به پای بیگانگان بریزند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی شکست‌ناپذیر است گفت: هیچ کس و دولتی حق دخالت در امور داخلی کشورمان را ندارد و نمی‌تواند دخالت کند و امثال این گفته‌های غربی یاوه‌گویی بیش نیست.
آیت‌الله لاریجانی با اشاره به حمایت‌های آشکار دشمنان ملت ایران از آشوبگران در جریان ماجرای فتنه 88 و استمرار آن در زمان حاضر، تصریح کرد:‌ کسانی که بساط فتنه را در کشور پهن کردند می‌خواستند راه را برای اجانب باز کنند.
ایشان گفت: من نمی‌خواهم نسبت بدهم که قصدشان حتما این بوده اما باید می‌فهمیدند که راه برای اجانب دارد باز می‌شود.
آیت‌الله لاریجانی با اشاره به همصدایی شیطان بزرگ و متحدانش با فتنه‌گران، افزود: پیام‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان اروپایی‌اش می‌دادند و در حمایت از فتنه‌گران فتنه‌انگیزی می‌کردند آیا جز دخالت اجانب و راه باز کردن برای آنان بود.
وی تصریح کرد: در هر صورت رسیدگی به وضع آنها و کیفیت رفتار با آنها باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و ما هم این را قبول داریم اما نه از باب توصیه‌های نابجا و نابخردانه‌ای که از بیرون کشور انجام می‌گیرد.
آیت‌الله لاریجانی گفت: ما به وظیفه دینی‌مان عمل می‌‌کنیم و آنچه تاکنون گذشته منطبق بر سیر دقیق قانونی و حقوقی بوده و هیچ اشکالی بر آن نیست.
داعش می‌خواهد نسل جوان تشنه معارف دینی را
سرکوب کند
رئیس قوه قضائیه به ترویج اسلام‌هراسی توسط کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: اسلام‌هراسی که امروز به شدت توسط کشورهای غربی تبلیغ می‌شود، ریشه در همین تشنگی انسان‌ها برای معارف دینی دارد.
آیت‌الله لاریجانی با بیان این مطلب که حکام غربی از روی آوردن نسل جدید کشورهایشان به طرف معارف دینی و خصوصا اسلام، خائف و وحشت‌زده شده‌اند، تصریح کرد: به همین جهت به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام توسط داعش که مخلوق خود آنهاست متوسل شده‌اند.
وی خطاب به مدعیان ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش،‌گفت: این گروه تروریستی مخلوق خود شماست و حالا دور هم جمع شده‌اید که با آن مبارزه کنید؟! چه نفاقی از این بالاتر که داعش را با انواع کمک‌ها به راه انداخته‌اید و خلق کرده‌اید.
وظیفه روحانیت در این برهه بسیار سنگین است
رئیس قوه قضائیه با بیان این مطلب که باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به هوش باشیم، خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت در این برهه از زمان، بسیار سنگین است، زیرا باید با ترویج درست معارف دینی هم پاسخگوی جهان امروز باشیم و هم نسل جوان خودمان را که ارتباطات وسیع با بیرون از کشور دارند و  هم نسل‌های دیگر در سایر کشورها را با معارف دینی آگاه کنیم و این وظیفه بزرگی است.
وی افزود: باید راه برای جوانان و سایر نسل‌ها که همه تشنه و طالب معارف حق هستند روشن شود و حقایق را به دنیا عرضه کنیم.
وی آشکار کردن چهره فتنه را وظیفه روحانیت برشمرد و افزود: وظیفه ما فقط مطالعه و سخنرانی نیست. بلکه در زمان عمل بایستی به پیاده شدن این نظام الهی که این همه خون شهدا به پایش ریخته شده و این همه مجاهدت نثار آن گردیده اهتمام ورزیم.