kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
معاونت آموزشی وزارت بهداشت:

دانشگاه آزاد با اعمال فشار بر افراد ذی‌نفوذ درصدد فرار رو به جلوست

سیدامیر محسن ضیایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد درصدد فرار به جلوست، گفت: دانشگاه آزاد استانداردهای لازم برای آموزش برخی رشته‌های علوم پزشکی را ندارد.


به گزارش فارس؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اجازه نمی‌دهیم با آموزش‌های پزشکی غیراستاندارد، سلامت مردم به خطر بیفتد. دانشگاه آزاد اول واحد پزشکی تاسیس می‌کند، بعد دنبال مجوز می‌آید،‌ با این رویه مخالف هستیم و جلوی این نوع اقدامات را می‌گیریم.
وی افزود: مسئولان این دانشگاه با انجام مصاحبه‌های مختلف و ایجاد فشار بر روی افراد ذی‌نفوذ در کشور و با دادن اطلاعات غلط مبنی بر اینکه وزارت بهداشت درصدد است که جلوی توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد را بگیرد، سعی در توجیه شرایط موجود خود دارد.
ضیایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با تاسیس واحدهای دانشگاهی قبل از اخذ مجوز درصدد قرار دادن وزارت بهداشت در کار انجام شده است، ادامه داد: طبق توافقی که با دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم اگر این دانشگاه تا پایان اردیبهشت ماه نتواند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نماید این واحدهای دانشگاهی نیز باید تعطیل شوند و دانشجویان آنها در مرکز دیگری ادامه تحصیل دهند.
وی یادآور شد: دانشجویانی که در این واحدهای دانشگاهی درس می‌خوانند در حین تحصیل باید وارد بیمارستان شوند و چون دانشگاه آزاد فاقد بیمارستان است ناچار هستند از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد صلاحیت تربیت دانشجو در برخی از رشته‌های پزشکی را ندارد،‌ گفت:  دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت براساس مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها عمل می‌کند و وظیفه قانونی دارد تا نسبت به همه واحدهای دانشگاهی اعم از آزاد و دولتی که فاقد استانداردهای لازم هستند، طبق قانون عمل کند.
وی افزود: اگر دانشگاه آزاد به تعهدات خود عمل کند و به استانداردهای لازم برسد، از دایر شدن واحدهای پزشکی استقبال می‌کنیم و این دانشگاه را به عنوان یک شریک خوب قلمداد می‌کنیم.