kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
امیرعبداللهیان:

گام‌هایی برای رایزنی با عربستان برداشته‌ایم

معاون عربی - آفریقایی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: معتقدیم تهران و ریاض از ظرفیت‌های لازم برای کمک به کشورهای در معرض آسیب تهدیدات تروریستی در منطقه برخوردارند.


«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی - آفریقای وزارت خارجه  کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سؤالی پیرامون دیپلماسی تهران در قبال ریاض به عنوان یکی از بازیگران اثرگذار منطقه، گفت: گام‌هایی برای شروع رایزنی‌ها با عربستان به عنوان یک کشور مهم برداشته ایم.
وی افزود: نسبت به استمرار این گفت‌وگوها و آینده رایزنی‌های دو کشور خوشبین هستیم و معتقدیم تهران و ریاض از ظرفیت‌های لازم برای کمک به کشورهای در معرض آسیب تهدیدات تروریستی در منطقه برخوردارند.
معاون وزیر خارجه  کشورمان مهم‌ترین مشکل خاورمیانه را در حال حاضر بحث تروریسم دانست و تاکید کرد که یکی از مشکلات اصلی و اساسی در بحث تروریسم وجود کشورهای ضعیف و یا ناکارآمد است.
امیرعبداللهیان نبود همکاری‌های موثر منطقه‌ای و ناکارآمدی برخی طرف‌های سیاسی را عامل ایجاد خلأ سیاسی و امنیتی و شکاف بزرگ در غرب آسیا دانست که به گفته وی برخی بازیگران غیردولتی از جمله گروه‌های تروریستی و تکفیری در این فضا تحرکات خود را سازماندهی کرده اند.
معاون وزیر خارجه در جواب سؤالی پیرامون ضرورت پیگیری روش‌های دیپلماتیک برای حل مسایل خاورمیانه خاطر نشان کرد: دیپلماسی ایران یک دیپلماسی چند وجهی و هوشمند در قبال وضعیت توصیف شده در منطقه است و محور اصلی رویکرد سیاسی تهران تمرکز بر روش‌های شناخته شده، دموکراتیک است.