kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
پس از اقدام اتحادیه اروپا در بازگشت تحریم‌ها

انگلیس شرکت ملی نفت‌کش ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

انگلیس پس از آنکه اتحادیه اروپا تحریم‌های رفع شده علیه شرکت ملی نفت‌کش ایران را دوباره بازگرداند این شرکت را در فهرست تحریم خود قرار داد.


انگلیس با صدور اطلاعیه‌ای شرکت ملی نفت‌کش ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. پیش‌تر اتحادیه اروپا تحریم‌های رفع شده علیه این شرکت را بازگردانده بود.
سایت اطلاع‌رسانی دولت انگلیس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرکت ملی نفت‌کش ایران و «غلامحسین گل‌پرور» را به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است.
وزارت خزانه‌داری انگلیس با توجه به تغییرات ایجاد شده در قانون اتحادیه اروپا خواستار اجرای تحریم‌های مربوط به مصادره اموال علیه موارد ذکر شده در بالا شده است.
به گزارش فارس، در روزهای گذشته،دولت‌های اتحادیه اروپا در حالی در بروکسل با تحریم‌ دوباره شرکت ملی نفت‌کش ایران موافقت کردند که دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، دومین دادگاه این اتحادیه چند ماه پیش با صدور حکمی اعلام کرده بود که دلیلی برای قرار دادن این شرکت در فهرست تحریمی آن اتحادیه وجود ندارد.
پیش از آن دادگاه انگلیس دادخواست قانونی شرکت ملی نفت‌کش ایران برای جلوگیری از وضع تحریم‌ها علیه این شرکت را رد کرده بود.