kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

مسابقات تجاری‌سازی فناوری در حوزه آی‌تی برگزار می‌شود

نخستین سری از مسابقه تجاری‌سازی فناوری در شرکت‌های نوپای حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.


 پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نخستین سری از مسابقات تجاری‌سازی فناوری در شرکت‌های نو پا را با عنوان «تی استارتاپ»  با هدف کمک به معرفی ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌کند.
علیرضا اصلانی، دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اهداف برگزاری این استارتاپ گفت: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اساسی‌ترین راه‌های کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و در همین راستا تصمیم گرفته شد سلسله مسابقاتی در حوزه‌های مختلف برای کمک به استارتاپ‌ها در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار کنیم.
وی ادامه داد: اولین سری از این مسابقات با عنوان «تی استارتاپ» در حوزه فناوری و پرداخت‌های الکترونیکی از سوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود و طی آن از میان 3500 طرحی که به دبیرخانه همایش رسیده، 110 طرح مدون پذیرفته شده  و در روز برگزاری کارگاه، 12 طرح ارائه خواهد شد.
 سیدمحمد مدنی، نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی نیز در این‌باره گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در مسیر تولید ثروت پاک در کشور، کم‌تجربگی صاحبان ایده و شرکت‌های نوپا در تجاری‌سازی محصولات و خدمات است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 17 شرکت دانش‌بنیان صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند که حداقل 4 شرکت از این تعداد زمینه فعالیتشان، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
مدنی با اشاره به نقشی که برگزاری مسابقاتی از این دست می‌تواند در تقویت و شناختن استارتاپ‌ها در کشور داشته باشد، گفت: با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی این آمادگی را دارند تا در زمینه انتقال تجربه، سرمایه‌گذاری و تقسیم فرصت‌های تجاری به شرکت‌های نوپا یاری برسانند.
وی افزود: استارتاپ یک اتفاق مقطعی است اما طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده کلینیک مشاوره به شرکت‌های نوپا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تأسیس می‌شود تا به صورت مستمر، مشاوره‌های لازم را به این شرکت‌ها و صاحبان ایده ارائه کند.