kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
دادستان کل کشور:

مؤسسات غیرمجاز بانکی باید تعطیل شوند

دادستان کل کشور در همایش حقوق و اقتصاد مقاومتی گفت: مؤسسات بانکی غیرمجاز تهدیدی برای نظام پولی کشور محسوب می‌شوند و باید تعطیل شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر دوشنبه با حضور در همایش حقوق و اقتصاد مقاومتی که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بررسی علل مفاسد اقتصادی گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی که دشمن برای نظام ایجاد کرده است تکیه بر توانمندی‌های خود و منابع انسانی کارآمد است.
وی با بیان این که امروز دشمن برآوردی نسبت به نتیجه تحریم‌ها دارد، بیان داشت: ارزیابی دشمنان ما این است که تحریم‌ها مؤثر بوده و به نظر می‌رسد تحریم برای آنها یک راهبرد است و به مسئله هسته‌ای بسنده نخواهند کرد و پس از هسته‌ای به بهانه‌های دیگر برای به خیال خودشان سلطه به ایران بحث تحریم را باز هم مطرح خواهند نمود..
رئیسی نسخه اقتصاد مقاومتی را نسخه‌ای نجات‌بخش برای ملت ایران خواند که قادر است مردم را از تنگناهایی که دشمن ایجاد می‌کند به سلامت عبور دهد.
دادستان کل کشور با اشاره به این که در اقتصاد مقاومتی نظام پولی و بانکی باید سامان جدی پیدا کند، تصریح کرد: این امر باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که به درستی بر دارایی بانک‌ها و شرکت‌ها نظارت شود و اگر این نظارت صورت نپذیرد، مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند.
دادستان کل کشور در واکنش به حجم عظیم قاچاق کالا در کشور گفت: با وجود این میزان قاچاق کالا در کشور سخن گفتن در مورد تولید بحثی آرمانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برخی تعاریف بودجه‌ای از محل کشف قاچاق کالا گفت: گویا قرار است ما قاچاق کالا داشته باشیم و درآمدی هم از محل کشف قاچاق کالا کسب کنیم.
دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروز یک عزم جدی برای مبارزه با فساد در دستگاه قضایی وجود دارد و نکته‌ای که همواره به دنبال آن بوده‌ایم این است رسیدگی به این پرونده‌ها تسکین‌دهنده است اما آن چه درمانگر است، اصلاح بسترها و قوانین است.
رئیسی در حاشیه این همایش و در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت حکم نهایی «مهدی هاشمی» گفت: طبق آن چه که دادگاه اعلام کرده آخرین دفاع اخذ شده و ظرف چند روز دیگر حکم صادره هم اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم  در این همایش با گله از عدم حمایت از قضات و ضابطین برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و رشد تولید با حمایت از قضات و ضابطین این امر میسر می‌شود.سردار نقدی در ادامه تأکید کرد: با این امکانات فنی، میلیون‌ها لیتر قاچاق که هیچ، اینها این امکان را می‌دهد که در گمرک از قاچاق حتی تلفن همراه کوچک هم جلوگیری شود، اما فشارها مانع کنترل است و هر کسی بگوید نمی‌شود کنترل کرد، من حاضرم به او ثابت کنم که می‌توانیم کنترل کنیم.
وی با بیان این که برخی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برخی از اقتصاددان‌های برجسته دنیا را شگفت‌زده کرده، تصریح کرد: این قوانین باید به قوانین پایین‌دستی نیز تبدیل شود.رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبدیل کردن مبارزه با فساد اقتصادی به ابزاری سیاسی برای کنار زدن دیگران را بزرگ‌ترین خیانت به ملت خواند و گفت: اگر چه افرادی هستند که هم سیاسی و هم اقتصادی هستند، اما عمده مفاسد اقتصادی مربوط به افراد غیرسیاسی است که کسی اسم‌شان را نمی‌داند و وقتی جناحی به سر کار می‌آید با وی رفیق می‌شوند و از وی تعریف و حمایت می‌کنند.
سردار نقدی مسئله مبارزه با فساد اقتصادی را ملی و فراجناحی برشمرد و گفت: همه باید به صحنه بیایند و هر کسی وابسته به هر خاندان و جناحی است اگر فساد اقتصادی کرده باید بدون ترس محاکمه شود.
گفتنی است همایش حقوق و اقتصاد مقاومتی عصر دوشنبه و با حضور دادستان کل کشور و رئیس سازمان بسیج مستضعفین، به همت سازمان بسیج حقوقدانان کشور در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار گردید.