kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    انفجار مواد آتش‌زا 2 قربانی گرفت
قهدریجان- باشگاه خبرنگاران: ساعت 10 دقیقه بامداد دیروز نیروهای آتش‌نشانی قهدریجان در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع انفجار ناشی از مواد محترقه در این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
در اثر این انفجار 3 نفر مجروح شدند که 2 نفر از آنها در بیمارستان جان باختند و وضعیت نفر سوم نیز وخیم اعلام شده است.
پایان خونین گروگان‌‌گیری
کرج- باشگاه خبرنگاران: 3 شهروند افغان پس از سوار شدن به خودرو تاکسی، راننده ایرانی آن را به گروگان گرفتند و در قبال آزادی وی مبلغ یک میلیارد ریال از خانواده‌اش طلب کردند.
با مراجعه خانواده فرد گروگان به پلیس، و در تحقیقات به عمل آمده 3نفر گروگانگیر اهل افغانستان که سابقه آشنایی با مقتول داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.آنها اعتراف کردند که به خاطر اینکه شناسایی نشوند، گروگان خود را کشته‌اند.
51 کیلو حشیش در میدان تره‌بار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی گیلان گفت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر و اینکه این افراد قصد دارند، مواد مخدر را وارد استان کنند اطمینان حاصل کردند.سرتیپ قائد رحمتی افزود: پس از چند روز کار بی‌وقفه پلیسی سرانجام خودروی حامل مواد مخدر توسط ماموران عملیات ویژه پلیس شناسایی شده و در میدان تره بار متوقف شد، ماموران در بازرسی از این کامیون که حامل بار خیار بود،‌51 کیلوگرم حشیش کشف کردند.وی با اعلام اینکه مواد مخدر کشف شده از یکی از استان‌های جنوبی وارد استان شده بود، ادامه داد راننده و سرنشین این کامیون دستگیر و تحقیقات پلیس از این دو متهم به منظور روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.
سارق مسلح با 20 فقره سرقت
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه منزل و زورگیری از شهروندان تیم‌ ویژه‌ای از ماموران انتظامی زاهدان بررسی موضوع را آغاز کردند.جعفری افزود: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم، محل را به طور نامحسوس زیر نظر قرار داده و با هماهنگی مراجع قضایی از محل بازرسی کردند که ضمن کشف یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات مربوطه، سارق سابقه‌دار را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل کردند.وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به 20 فقره سرقت منزل، وجوه نقد، طلا و زورگیری اعتراف که 11 مورد از این سرقت‌ها به صورت مسلحانه بوده است. متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.
درگیری اوباش در اندیمشک
اندیمشک- فارس: فرماندار اندیمشک گفت: تعدادی از افراد شرور و اوباش در یکی از مناطق این شهر با چوب و چماق با یکدیگر درگیر شدند که با دخالت نیروی انتظامی و برخورد قاطع با آنان این درگیری پس از یک ساعت خاتمه پیدا کرد.گودرزی افزود: چند تن از عوامل این حادثه از سوی نیروی انتظامی دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر عوامل این درگیری از سوی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ادامه دارد.
کشف انبار کالای غیرقابل مصرف
شهرقدس - ایرنا: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس دیروز از کشف یک انبار کالای تاریخ مصرف گذشته با مارک سیکا کشور سوئیس در این شهرستان خبر داد.«حسن عقبایی» گفت: ماموران گشت بازرسی این اداره عصر روز دوشنبه موفق به کشف این انبار کالای تاریخ مصرف گذشته که محصول کشور سوئیس است، شدند.وی افزود: با توجه به تشدید بازرسی از انبارها و شرکت‌های موجود در شهرستان این انبار 2 بار بازرسی و تحت نظر گرفتن شرکت، پرده از کار غیرقانونی صاحبان انبار برداشته شد.
عقبایی گفت: در این انبار چسب‌های صنعتی، ساختمانی و موادی قوی‌تر از تینر وجود دارد که تاریخ انقضای مصرف آنها مربوطه به سال 2011 میلادی است.وی ادامه داد: متخلفان این کالاها را با برچسب‌های تقلبی با تاریخ مصرف جدید تعویض و به بازار عرضه می‌کردند.
دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی
ارومیه- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از کارکنان یک موسسه مالی در ارومیه اقدام به کلاهبرداری کرده است موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ رسول النقی‌پور افزود: با تلاش ماموران متهم پرونده که یکی از کارکنان موسسه بود شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متهم در بازجوییهای اولیه اعتراف کرد که 60 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی از حساب موسسه برداشت کرده است.وی ادامه داد: فرد دستگیر شده پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
حمله پلنگ به چوپان
بوشهر- فارس: مرد جوان کشاورز اهل و ساکن روستای لاشک کجور که مثل هر روز گوسفندان خود را به چراگاه برده بود در ساعات پایانی عصر متوجه پلنگی شد که قصد حمله و دریدن دام‌هایش را دارد و به همین منظور برای جلوگیری از این حادثه، سعی در فراری دادن پلنگ کرد که سگ‌های گله به پلنگ حمله کردند تا دام‌ها را نجات دهند.این چوپان 38 ساله سعی در پایان دادن به این درگیری داشت که ناگهان پلنگ به وی حمله‌ور شده و او را از ناحیه دست، سر و پیشانی بشدت مجروح و روانه بیمارستان کرد.
پیکره‌های 5 هزار ساله در دست قاچاقچیان
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت 2 باند قاچاق آثار باستانی در شهر بدره موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسن سماواتی افزود: با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه و محل نگهداری آثار باستانی شناسایی و اعضای این 2 باند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در عملیات دستگیری این 2 باند 4 عدد انگشتر در اندازه‌های مختلف، دستبند، یک عدد صفحه منقوش، نیم‌تنه سفالی و پیکره یک زن باستانی به همراه یک دستگاه فلزیاب کشف شد.سماواتی تصریح کرد: در این عملیات 3 تن از اعضای اصلی این 2 باند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی استان شدند.
زن و شوهر سارقان حرفه‌ای طلا
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی گفت: گزارش سرقت شش کیلوگرم طلا از یک کارگاه طلاسازی در منطقه قاسم‌آباد مشهد پلیس را بر آن داشت برای پیگیری موضوع وارد عمل شود.
سرهنگ بیدمشکی افزود: پلیس در تحقیقات خود هویت فردی به نام رضا را که در سرقتها نقش داشت، شناسایی کرد، و منزل مسکونی این فرد را با هماهنگی مقام قضائی و به طور ضربتی مورد پاکسازی قرار داد. در این عملیات 201 سکه بهار آزادی کشف و همسر متهم اصلی نیز دستگیر شد.
به گفته وی، این زن جوان در تحقیقات پلیسی صراحتا  به ارتکاب سرقت با همدستی همسرش اعتراف کرد و گفت: شوهرش از مرز کشور خارج شده و فرار کرده است.با کسب اطلاع ماموران از بازگشت متهم به مشهد، وی دستگیر، و به پلیس آگاهی منتقل شد. وی ادامه داد: متهم به سرقت شش کیلو طلا و 201 عدد سکه اعتراف و به همراه پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شد و تلاش برای کشف سایر اموال مسروقه ادامه دارد.