kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
در ایام پایانی سال

7 خط شبانه اتوبوس در تهران راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی هفت خط شبانه اتوبوسرانی منتهی به بازار تهران در ایام پایانی سال خبر داد.


پوریا محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عملیات گسترده‌ای در مقیاس مناطق 22گانه شهرداری تهران برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در جریان است و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تورهای نوروزی انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اوج‌گیری سفرهای درون‌شهری از 15 اسفند تا شب عید و چهارشنبه آخر سال افزود: در حوزه‌های مختلف حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن این مسائل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در سازمان تاکسیرانی بحث افزایش ناوگان در خطوط منتهی به بازار در ایام پایانی سال انجام می‌شود. همچنین در این ایام تشدید نظارت‌ها و برخورد با تاکسی‌های دربستی را نیز در دستور کار داریم.
قائم‌مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: با انجام نظارت‌های دقیق در سطح شهر تهران با هرگونه تخلف تعرفه‌ای و تاکسی‌های غیرفعال در خطوط مختلف برخوردهای لازم انجام می‌شود.
محمدیان ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی، خطوط منتهی به بازار و ایستگاه‌های پرجمعیت مترو تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی قرار می‌گیرند و ساعت کاری و تعداد اتوبوس‌ها در این ایام افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: در خطوط منتهی به بازار ساعت کاری اتوبوس‌ها از 20 به 21 و 30 دقیقه افزایش پیدا می‌کند و برای ایام نوروز نیز نظافت ناوگان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.
وی درباره تمهیدات مترو برای ایام پایانی سال نیز گفت: متوسط زمان‌ هدوی در قطارها در حال حاضر چهار و نیم دقیقه است که در دو هفته پایانی سال این زمان با افزایش قطارها به سه و نیم دقیقه می‌رسد.
وی ادامه داد، در دو پنج‌شنبه آخر سال خط یک مترو تهران افزایش ساعت کار خواهد داشت و شبانه‌روزی تا ساعت 6 صبح به شهروندان تهرانی خدمات  می‌دهد.
قائم‌مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: با استفاده از دوربین‌های سطح شهر مراکز پرتردد را شناسایی و براساس آن نسبت به افزایش تعداد ناوگان و ساعت کاری در حوزه اتوبوسرانی تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی همچنین از اجرا و آمادگی زیرساخت‌ها برای طرح خط سفید در ایام نوروز خبر داد و گفت: از اول اسفند تا 15 فروردین به‌طور ویژه با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ این طرح در سطح شهر تهران انجام می‌شود.