kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
در واکنش به جنایت چپل هیل

روحانی: آنان که اسلام‌هراسی می‌کارند خشونت درو می‌کنند

رئیس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: جنایت وحشیانه (مبهوت‌کننده) ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا اقدامی محکوم و جلوه‌ای دیگر از خطر جدی گسترش خشونت و افراطی‌گری در زمان ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاداندیشان و حامیان حقوق انسان‌ها، تصریح کرد: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.
در ابتدای این پیام آمده است، جنایت وحشیانه (مبهوت‌کننده) ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا، اقدامی محکوم و جلوه‌ای دیگر از خطر جدی گسترش خشونت و افراطی‌گری در زمان ما است.
در ادامه این پیام خاطر نشان شده است، خشونت و تعرض به جان و کرامت انسانی، چه با سوء‌استفاده از نام دین و چه در تعرض و حمله به دین، در تعارض با بنیادی‌ترین اصول اخلاقی و آموزه‌های ادیان الهی است.
آنها که بذر نفرت به ادیان و اسلام‌هراسی می‌کارند، خواسته یا ناخواسته، خشونت در جامعه درو می‌کنند.
در بخش پایانی این پیام تاکید شده است، اینجانب با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاداندیشان و حامیان حقوق انسان‌ها، انتظار دارم که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.
همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان واقعه قتل سه دانشجوی مسلمان توسط یک مهاجم افراطی که واکنش تعداد قابل توجه از مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی در داخل و خارج از آمریکا را در پی داشته را بسیار تأسف آور خواند.