kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

یک هزار خانه بهداشت در کشور به بهره‌برداری رسید

هزار خانه بهداشت روستایی دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با شهرستان نکا در استان مازندران، در کشور به بهره‌برداری رسید.
ساری- خبرنگار کیهان:

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم بهره‌برداری از خانه بهداشت «زرندین» شهرستان نکا گفت: بزودی شهرهای کشور نیز دارای خانه بهداشت می‌شوند. وی هزینه ساخت هزار خانه بهداشت را بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اعلام کرد: وزارت بهداشت با راه‌اندازی خانه‌های بهداشت شهری به دنبال فراهم آوردن دسترسی همگانی به حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برای تمامی آحاد جامعه است.
وی با اشاره به این که ساخت و تجهیز یکهزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور در مدت 6 ماه انجام شد، ادامه داد: نیمه نخست سال آینده یکهزار خانه بهداشت روستایی دیگر در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
با بهره‌برداری از یکهزار خانه بهداشت روستایی، تعداد خانه‌های بهداشت کشور به 18 هزار و 200 واحد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم و کم برخوردار جبران خواهد شد.
وی از برنامه ویژه وزارت بهداشت به منظور پذیرش و جذب دانشجو از نیروهای بومی خبر داد و گفت: با جذب این نیروها، افراد بومی در رشته‌های مرتبط با بهداشت و درمان در هر منطقه استفاده می‌شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: اکنون 10 میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین کشور از ابتدایی‌ترین خدمات درمانی و بهداشتی محروم هستند که تاکنون دو میلیون نفر از این افراد ساماندهی شده‌اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه طرح افزایش پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی خبر داد و گفت: با ارسال این طرح به رئیس جمهوری امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه رفع و با اجرای این طرح در سال آینده مشکلات پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه تهیه داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج از حمایت دولتی برخوردار است افزود: امکانات موجود در مازندران برای پوشش درمانی بیماران سرطانی اندک است. قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده گفت: مشکلات این طرح برطرف می‌شود و برای این امر 10 تا 15 سال زمان نیاز داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره‌برداری اورژانس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری گفت: 76 بیمارستان آماده بهره‌برداری کشور برای جذب نیروی انسانی با مشکل مواجه هستند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: تاکنون مجوز لازم برای استخدام نیروی انسانی این بیمارستان‌ها صادر نشده است. وی اعلام کرد: با دستور اخیر رئیس جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبنی بر صدور مجوز استخدام پرسنل بیمارستان‌های آماده بهره‌برداری امیدواریم این مشکل تا پایان امسال رفع شود.
وزیر بهداشت در سفر به مازندران کلینیک دندانپزشکی مرحوم باغبان و اورژانس بیمارستان سوانح سوختگی شهید زارع ساری را افتتاح کرد. تجهیز و انجام امور عمرانی اورژانس این بیمارستان با صرف 18 میلیارد ریال اعتبار انجام شد. قاضی‌زاده هاشمی همچنین 150 خانه بهداشت روستایی اورژانس مرکز تخصصی قلب مازندران سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های بوعلی سینای ساری و رازی قائمشهر را در این سفر افتتاح کرد. برای افتتاح دهها پروژه بهداشتی و درمانی مازندران بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.