kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
3وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

فعالیت پنج هزار مدرسه با 5 دانش‌آموز در کشور

وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه 110 مدرسه تک دانش‌آموزی مدیریت می‌شود، از فعالیت پنج هزار مدرسه با حضور و تحصیل پنج دانش‌آموز، خبر داد.

به گزارش ایرنا از سمنان «علی‌اصغر فانی» با اشاره به اجرای برنامه بودجه‌ریزی عملیاتی در وزارت آموزش و پرورش، افزود: در سال تحصیلی جاری 500 مدرسه در کشور این نوع مدیریت اعتباری را اعمال می‌کنند که تیمی برای ارزیابی این اقدام نیز ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در 10 سال آینده، 50 درصد از نیروی انسانی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که جذب نیرو باید با نیروی بومی و با اولویت مناطقی باشد که کمبود نیرو دارند و ظرف 6 سال آینده نیروهای انسانی آموزش و پرورش در شهرستانها بومی می‌شوند و سیاست‌ آموزش و پرورش جذب نیرو از بوم تا بوم است.
فانی با اشاره به توجه آموزش و پرورش به پژوهش و تحقیقات دانش‌آموزان در دولت، گفت: امسال 101 پژوهش سرای دانش‌آموزی در کشور ایجاد شد.
فانی اظهار کرد: تمام هزینه تحصیلی دانش‌آموزانی که در مناطق آزاد تحصیل می‌کنند توسط سازمان مناطق آزاد تامین و پرداخت می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 94 کل کشور 23 درصد رشد دارد که برای افزایش این سهم در تلاش هستیم.
فانی با اشاره به تحصیل بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در کشور، از اهتمام دولت بر کیفیت بخشی به نظام آموزشی خبر داد.
وی همچین در گرمسار از رتبه‌بندی فرهنگیان کشور در چهار گروه شغلی خبر داد و افزود: این مهم در لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان که قرار است تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود؛ در حال بررسی است.
فانی ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با هدف افزایش انگیزه کارکنان آموزش و پرورش و در اجرای طرح تحول نظام آموزشی کشور اجرایی می‌شود.
فانی از استخدام بیش از پنج هزار نفر از دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از قبولی در آزمون ورودی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: افراد برگزیده باید دوره یکساله آموزشی حرفه‌‌آموزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و در این راه فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.