kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

احتمال دست داشتن اسرائیل در عملیات تروریستی دانمارک قوت گرفت

بلافاصله پس از ماجرای تروریستی پایتخت دانمارک که مقابل یک کنیسه صورت گرفت، رژيم صهیونیستی از یهودیان دانمارک و اروپا خواست به سرزمین‌های اشغالی فلسطین مهاجرت کنند!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پس از دو حمله تروریستی در کپنهاگ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کابینه‌اش طرح 46 میلیون دلاری با هدف تشویق یهودیان اروپا جهت مهاجرت به اسرائيل را مورد بررسی قرار می‌دهد.
نتانیاهو با اشاره به تیراندازی دانمارک افزود: «انتظار می‌رود موج این حملات ادامه یابد. یهودیان مستحق امنیت هستند، ولی ما به برادران و خواهران یهودی خود می‌گوییم که اسرائیل خانه شماست.»
نتانیاهو پس از ماجرای «شارلی ابدو» در فرانسه نیز از یهودیان این کشور خواسته بود به اسرائيل مهاجرت کنند. سران تل‌آویو به خاطر مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها، با مشکل جمعیت مواجه هستند.
کارشناسان با اشاره به پیوندهای نزدیک میان تروریست‌های داعش و تروریست‌های فعال در اروپا، حملات تروریستی در این قاره و درخواست نتانیاهو از یهودیان اروپایی برای سفر به فلسطین اشغالی را یک توطئه واحد می‌دانند که در اتاق فکر صهیونیست‌ها طراحی و به دست عوامل آنها اجرا می‌شود.
ناامن شدن سرزمین‌های اشغالی به دلیل حضور مقتدرانه مقاومت، باعث مهاجرت معکوس از این سرزمین‌ها و در نتیجه بحران جمعیت برای این رژيم شده است. حوادثی همچون «شارلی ابدو» و «کپنهاگ» و درخواست رژيم صهیونیستی برای مهاجرت از اروپا این رژيم را در مظان اتهام قرار می‌دهد.
واکنش گسترده غربی‌ها
مقامات غربی که از کنار جنایت تروریستی علیه مسلمانان در «چپل هیل» آمریکا با بی‌اعتنایی گذشتند، علیه یک حادثه مشابه در پایتخت دانمارک موضع گرفتند و آن را به شدت محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، شنبه گذشته فردی ناشناس به سمت افراد حاضر در تجمعی موسوم به «هنر و توهین به ادیان» در کپنهاگ تیراندازی کرد و طی آن یک پلیس کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.
 دیروز نیز فرد دیگری مقابل یک کنیسه یهودیان در این شهر به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کرد. در این تیراندازی نیز یک پلیس یهودی کشته و دو پلیس دیگر مجروح شدند. فرد ضارب نیز توانست از محل بگریزد.
در پی وقوع این دو تیراندازی، محافل سیاسی و مطبوعاتی غرب فوراً این حملات را به مسلمانان نسبت دادند و به طور گسترده آن را محکوم کردند؛ «هله تورنینگ اشمیت» نخست‌وزیر دانمارک هم اعلام کرد که این دو تیراندازی حملات تروریستی بودند. وی همچنین گفت که همه نیروهای کشور را به حالت آماده‌باش درآورده است.
ساعاتی بعد از این اظهارات، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «فیلیپ‌ هاموند» وزیر خارجه این کشور، «دونالد توسک» رئيس پارلمان اروپا، «تونی آبوت» نخست‌وزیر استرالیا، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، و شماری دیگر از مقامات غربی به همراه رسانه‌های اروپایی و آمریکایی علیه واقعه کپنهاگ موضع گرفتند و آن را شدیداً محکوم کردند.
 هاموند گفت که وی به خانواده‌های کسانی می‌اندیشد که در ماجرای کپنهاگ کشته و یا مجروح شده‌اند. نخست‌وزیر انگلیس نیز به همراه همتای استرالیایی‌اش گفتند، این حملات، توهین به آزادی بیان بود. دونالد توسک هم به نوبه خود با مردم دانمارک ابراز همدردی کرد.
اما، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و تیراندازی کپنهاگ را «رقت‌انگیز و اسفناک» خواند.
 این سیل محکوم کردن‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اواخر هفته گذشته سه دانشجوی مسلمان در شهر «چپل هیل» واقع در ایالات کارولینای شمالی آمریکا، به طرز ناجوانمردانه‌ای کشته شدند و این واقعه تاسف‌آور با سکوت همین مقامات و سکوت خبری رسانه‌ها مواجه شده بود.
ولی ماجرای چپل‌هیل از طریق صفحات اجتماعی به گوش مخاطبان رسید و همین مسئله، اعتراضات مردمی و شخصیت‌های بی‌طرف را به دنبال داشت؛ کار به جایی رسید که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» طی تحلیلی نوشت: اگر قاتل چپل‌هیل مسلمان بود، سیاستمداران و رسانه‌های غربی به شیوه دیگری عمل می‌کردند. در این ماجرا یک مسلمان سوری تبار، همسرش و خواهر همسرش به ضرب گلوله یک سفیدپوست از نزدیک کشته شدند. این روزنامه سکوت محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب در مقابل حادثه چپل‌هیل را «شرم‌آور» خواند.
در لندن شمار زیادی از مردم مقابل دفتر بی‌بی‌سی اجتماع و سکوت این شبکه خبری نسبت به ماجرا را محکوم کردند.
هر چند این سه مسلمان قربانی موج اسلام‌هراسی در غرب شدند، ولی برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که در پی مشاجره بر سر پارک خودرو، این سه قتل رخ داد! ولی بعداً مشخص شد قاتل سفیدپوست در صفحه اجتماعی خود مطالب تنفرآمیزی نسبت به مسلمانان چاپ می‌کرده است.
در این میان، «بارک اوباما» رئيس‌جمهور آمریکا که سه روز نخست پس از ماجرا را در سکوت کامل به سر می‌برد، برای آنکه جلوی اعتراضات بیشتر را بگیرد، مجبور شد با چند کلمه، ماجرای قتل در چپل‌هیل را محکوم کند.
ولی در ماجرای کپنهاگ همین مقامات آمریکایی وقتی شنیدند مقابل یک کنیسه تیراندازی شده است، خیلی سریع آن را محکوم  کردند و این واقعه را مایه تاسف خواندند!