kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

مراسم تشییع شهدای انفجارهای تروریستی پیشاور به تظاهرات ضدآمریکایی تبدیل شد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای شیعه‌ای که اخیرا در حمله‌ تروریستی در شهر پیشاور پاکستان به شهادت رسیده بودند؛ به تظاهرات ضد آمریکایی تبدیل شد.

 هزاران پاکستانی در مراسم تشییع پیکر 20 شهید در  شهرهای پیشاور و کوهات در شمال غرب پاکستان شرکت کردند و ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی خواهان مجازات فوری عاملان این جنایت شدند.
 به گزارش ابنا، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، دولت‌های آمریکا و پاکستان را مقصر این جنایت تروریستی دانستند و اعلام کردند این دولت‌ها با سیاست‌های خود، در انتشار ایدئولوژی تکفیری در پاکستان، مقصر هستند. تظاهرکنندگان شعارهایی نیز علیه آمریکا سردادند.
شمار بسیاری از مردم از جمله اعضای جامعه مدنی و فعالان صلح نیز در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور داشتند و از دولتمردان پاکستانی خواستند برای جلوگیری از کشتار شیعیان و حملات به آنها، اقدامات جدی صورت بدهند.
 گفتنی است بر اثر انفجار تروریستی و تیراندازی به جمع نمازگزاران شیعه هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد شیعیان پیشاور 20 تن شهید و بیش از ۶4 نفر از نمازگزاران مجروح شدند.گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.