kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

مردم بحرین در ویرانه‌های مساجد به نماز ایستادند

مردم بحرین در ادامه فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود در چهارمین سالروز انقلاب 14 فوریه نماز ظهر و عصر خود را در مساجد ویران شده و به جماعت خواندند.

به گزارش شبکه خبری العالم، همزمان با برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی در چهارمین سالگرد انقلاب بحرین که از روز شنبه آغاز شده است، مردم بحرین نمازهای روزانه خود را در ویرانه‌های مساجد به‌جا آوردند و بر ادامه راه انقلاب تاکید کردند.
مردم بحرین روز گذشته نیز همچون روزهای قبل در مناطق مختلف بحرین تظاهرات کردند و با سر دادن شعار «مرگ بر شاه حمد» خواستار سرنگونی نظام آل خلیفه شدند.تظاهرکنندگان پادشاه عربستان را «دیکتاتور» و «آدمکش» خواندند و از وی خواستند فورا از قدرت کناره‌گیری کند.
تظاهرات مردم بحرین در روز گذشته نیز با سرکوب شدید نیروهای امنیتی آل خلیفه مواجه شد و ماموران رژیم بحرین با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌‌های پلاستیکی تعدادی از تظاهرکنندگان را مجروح کردند.
از سوی دیگر جنبش جوانان بحرین فیلم کوتاهی از حمله دو خودروی وابسته به وزارت کشور بحرین به تظاهرکنندگان منتشر کردند که نشان می‌دهد یکی از خودروها ضمن برخورد با شماری از انقلابیون یکی از آنها را زیر گرفت.زیرگرفتن جوانان انقلابی بحرین موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز دو جوان از اهالی «ستره» و «الحفیر» بر اثر زیر گرفته شدن توسط خودروهای نظامی بحرین به شهادت رسیده بودند. با انتشار این اخبار چندین سازمان حقوق بشری داخلی و بین‌المللی از رژیم بحرین خواستند تا به آزادی بیان و تجمعات احترام گذاشته و همه زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را آزاد کند.
شهروندان بحرین خارج از کشور نیز همسو با داخل با برگزاری تجمع‌ها و برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌ها چهارمین سالگرد انقلاب بحرین را برگزار و جنایات رژیم بحرین را محکوم کردند.
شماری از فعالان و تشکل‌های مخالف بحرینی هم مقابل دفتر «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در شهر لندن تجمع کردند و اعتراض‌های خود را نسبت به تداوم حمایت دولت انگلیس از رژیم بحرین ابراز داشتند. عده‌ای از بحرینی‌های مقیم انگلیس نیز در برابر سفارت عربستان در لندن تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.در این تجمع مداخلات عربستان در بحرین محکوم شد و بحرینی‌ها از رژیم آل سعود خواستند دست از مداخلات خود بردارد.